Saturday, May 11, 2013

Sikkerhetsinstruksjoner om gaffeltrucker

Gaffeltrucker er industrielle kjøretøy som er laget for å ta plassen til manuell løfting og manuelt arbeid. Det er to "gafler" eller armer som er plassert på forsiden av kjøretøyet, og som brukes til å løfte, lavere, stable og unstack tunge laster. Laster er vanligvis stablet oppå trepaller som armer eller gafler passer inn i å få en stor mengde ting opp eller ned på en gang. Driverne føre til nesten 50% av ulykker som involverer gaffeltrucker. Normalt, har driveren truffet en fotgjenger. Derfor bør gaffeltrucker og folk ikke være i nærheten av hverandre.


Noen andre gaffeltruck relaterte ulykker omfatter:


Gaffeltruck velter og velt
Kollisjon med andre biler eller stillestående objekter
Del av operatørens kropp lener seg ut av hytta og treffer et objekt
Lasten faller av paller


Det er ting som kan gjøres av ansatt til å redusere antall gaffeltruck ulykker. Først, sjåføren bør alltid utføre en pre-safety kontroll av kjøretøyet før du betjener. Når driveren ser at alt er i takt, mens du kjører bilen skal driveren bruke sikker håndteringsprosedyrer av lasten. Dette inkluderer betaler nær oppmerksomhet til belastning grense på hver bestemt gaffeltruck. Siden gaffeltrucker er et gass-drevne kjøretøy, skal bensin grenser og lagring være nøye observert. I tillegg til trygt drivstoff bruk må batteriet også være behandlet og tatt vare på riktig måte for å sikre sikkerheten.


Her er noen sikkerhetsrutiner som bør følges av alle ansatte. Noen av dem kan virke som sunn fornuft, men de er så viktig at de har behov for gjentatt.


Passasjerer på gaffeltrucker å være strengt forbudt, med mindre det er en egen plass leveres med en selvbeherskelse
Andre folk holdt klart når opererer gaffeltruck
Operatøren bør ta vare når du flytter mellom kunstig og naturlig lys
Last gjort sikre og senket til trygt tyngdepunktet før bærer
Plutselig stopper og starter er som må unngås
Ingen del av operatørens kropp å stikke frem utover overhead beskyttelse
Ramper ikke skal brukes med mindre den gaffeltruck operatøren er trent i deres bruk
Operatøren å forbli sittende og sikret til alle tider
Gaffeltruck å operere innenfor et angitt område, atskilt fra fotgjengere
Operatøren å forbli i kabinen når en gaffeltruck velter
Viktigst:


FOLK BØR ALDRI VÆRE HEVET PÅ GAFFELTRUCK ELLER PALLENE
HVIS DET ER INGEN ANNEN MÅTE Å LØFTE EN ARBEIDSTAKER, MÅ EN SKIKKELIG ARBEIDSPLATTFORM BRUKES


I tillegg til kjøretøyet daglig for sikkerhet farer, burde arbeidsplassen likeledes være avkrysset for følgende:


Kraftledninger
Blind hjørner
Fotgjenger områder
Lav døråpninger
Ujevne gulv
Ramper
Overhead rør og fittings
Trange rom
Tilstrekkelig belysning
Støy


Fremfor alt annet, en trening grov må være fullført før du prøver å kjøre bil eller bruke en gaffeltruck. I tillegg til formell undervisning, må opplæring inkludere praktisk opplæring (for eksempel demonstrasjoner) og en evaluering av operatøren på arbeidsplassen å sikre at han kan betjene gaffeltruck trygt. Første trening innhold må bestå av både lastebil-relaterte emner og arbeidsplassen-relaterte emner.


Noen lastebil-relaterte temaer er:


drifts-instruksjoner, advarsler og forholdsregler som er spesifikke for lastebiler som ansatt vil bli autorisert til å drive
forskjeller mellom lastebil og bil
lastebil kontroller og instrumentering
motoren eller motor operasjon
styring og manøvrering
synlighet
gaffel og vedlegg tilpasning, drift og bruk begrensninger;
kjøretøy kapasitet
kjøretøy stabilitet
alle kjøretøy inspeksjon og vedlikehold som operatøren må utføre;
bensinstasjoner og/eller lading og lading av batterier
opererer begrensninger
annen informasjon fra den gaffeltruck operatøren brukerhåndboken.
Noen arbeidsplassen relaterte emner inkluderer:


overflaten forholdene der kjøretøyet vil bli operert
sammensetningen av belastning og belastning stabilitet
Last manipulasjon, stabling og unstacking
fotgjenger-trafikk
smale midtganger og andre begrenset steder hvor bilen skal drives
noen farlige (klassifisert) steder, for eksempel brannfarlig lagringsområder, der bilen vil bli operert
ramper og andre skrånet overflater;
lukkede miljøer og andre områder hvor utilstrekkelig utlufting eller dårlig kjøretøy vedlikehold kan føre til en opphoping av karbonmonoksid eller diesel eksos; og
andre unike eller potensielt farlige miljøforhold på arbeidsplassen.

No comments:

Post a Comment