Monday, October 3, 2011

Honda Civic 2004: The Weekly Driver 2004 Report

Den første gangen jeg kom til et Stopplys, var bilen så stille jeg trodde motoren hadde stoppet. Jeg prøvde å starte bilen, men motoren var allerede på, og jeg avanserte når lyset forandret seg i min favør.

Men det samme skjedde ved neste rampelyset og igjen på den tredje røde lyset jeg nådd.

Det var ikke som jeg kjørte en "high-tech" bil og visste ikke hvordan den skal betjene det. Snarere var det "bare" en 2004 Honda Civic Hybrid - den første hybrid jeg har hatt som en ukentlig prøvekjøring.

Men endelig fikk jeg det. Den "lille" Honda Civic hybrid er mer teknisk avansert enn jeg hadde trodd. Faktisk er motoren "tomgang stopper." Det er den nye system for 2004-modellen som stenger tre av Civic fire sylindre som bilen bremser eller kystfart.

Det er en del av bilens multi-dimensjonale appell. Som en hybrid, bruker den bensin-elektrisk teknologi. Bilens elektriske motor assisterer en 1,3-liters bensinmotor. Batteriene lades når bilen er kystfart eller bremse ned.

Mens et stoppskilt eller Stopplys, motor og elektrisk overvåke barer på instrumentpanelet fortelle sjåføren bilen er å bytte fra en motor alternativet til den andre. Hvis klimaanlegget er i gang, men vil bilen ikke overføres automatisk til den elektriske motoren ved stopp.

Hybrid har også en kontinuerlig variabel transmisjon (CVT), som betyr at den gir en tilnærmet uendelig antall girutvekslinger. Som sådan er dens drivstoff karakter av 47 mph i byen og 48 km / h på motorveien imponerende.

Civic hybrid er også imponerende på mange andre måter. Min naiv tenkning var at fordi det var en hybrid, ville det akselerere utilstrekkelig og at andre områder av kjøretøy ville ha vært neglisjert.

Tvert imot, den hybrid standard omfatter aircondition, elektriske vinduer, speil og låser, AM / FM / CD-system, cruise control og gulvmatter. ABS bremser, front og sidekollisjonsputer, beredskap bagasjerommet åpneren og ekstern nøkkelfrie oppføring er blant standard sikkerhetsutstyr.

Og selv om det absolutt ikke kan anses rask, akselererer Civic hybrid tilfredsstillende, spesielt vurderer den har 93 hestekrefter og en åtte-ventil, fire-sylindret motor.

Min test kjøretøyet hadde en magnesium metallic utvendig og pent supplert grått interiør og for 2004, har bilen en nydesignet, pent coutoured kroppen stil.

ng var at fordi det var en hybrid, ville det akselerere utilstrekkelig og at andre områder av kjøretøy ville ha vært neglisjert.

Tvert imot, den hybrid standard omfatter aircondition, elektriske vinduer, speil og låser, AM / FM / CD-system, cruise control og gulvmatter. ABS bremser, front og sidekollisjonsputer, beredskap bagasjerommet åpneren og ekstern nøkkelfrie oppføring er blant standard sikkerhetsutstyr.

Og selv om det absolutt ikke kan anses rask, akselererer Civic hybrid tilfredsstillende, spesielt vurderer den har 93 hestekrefter og en åtte-ventil, fire-sylindret motor.

Min test kjøretøyet hadde en magnesium metallic utvendig og pent supplert grått interiør og for 2004, har bilen en nydesignet, pent coutoured kroppen stil.

Instrumentering, armlene og drikke holderen er også pent plassert, og de forskjellige ringer er enkle å lese og pent opplyst i mørkekjøring. Interiøret rom er tilstrekkelig, men siden hybrid trenger plass for sine batteripakker, er stammen plassen redusert med nesten tre kubikkfot og 60-40 baksetet delt tilgjengelig på andre Civic-modellene er eliminert.

I likhet med min første reaksjon, bemerket flere venner hvor stille det hybrid Civic opererer og hvor effektivt og tilsynelatende uanstrengt sin bensin-elektriske systemer opererer.

Jeg nevnte også til en venn at hybrid Civic bare har kun en 11,88 liter drivstofftank. Vi begge nesten samtidig bemerket, "At nesten 50 km / h, det er nesten lengden av California på en tank av gass."

Hvilket, selvfølgelig, er nettopp poenget.

2004 Honda Civic 4DR Hybrid

Sikkerhet - for fører og passasjersetet foran og sidekollisjonsputer, ABS bremser, beredskap trunk åpneren, foran og bak deformasjonssoner.

Drivstoff kjørelengde (anslag) - 47 mpg (by), 48 mpg (motorvei).

Garanti - støtfanger til støtfanger, 3 years/36, 000 miles, korrosjon, 5 år, ubegrenset kjørelengde.

Base pris - $ 20.550.

No comments:

Post a Comment