Friday, March 9, 2012

Er det Kentucky Fried drivstoff i din fremtid?

Takket være en merkelig ekteskap mellom National Renderers Association, folk som slår animalsk fett i nyttige produkter, og Environmental Protection Agency Office of Air kvalitet Planning og standarder, er det mulig at bilen kan være brenning kylling eller andre dyr fett i de neste årene.


Det er fordi disse to instansene har jobbet sammen for å fremme utviklingen av petroleum-basert drivstoff-alternativer som er kjent som "biodrivstoff". Ifølge et fellesskap utstedte rapport, gule fett, smult, har resirkulert cooking fett og andre dyr avledede produkter vært vist i tester å utføre som en akseptabel alternativ til fossilt brensel.


Så langt har fettstoffer brensel blitt testet i kjeler, lastebiler, busser og noen biler. Resultatene har vært ganske imponerende. Faktisk, har EPA utstedt retningslinjer for selskaper som ønsker å konvertere til biodrivstoff å kjøre deres fabrikker, termoelektrisk kraftverk og dieselmotorer. Retningslinjer stave ut hva brensel kan erstattes av biodrivstoff og hva insentiver regjeringen tilbyr de som tar spranget. Du kan lese retningslinjene her på EPA-område (http://www.epa.gov/ttn/oarpg/t3ed.html).


Ingen av dette alternative drivstoff snakk har rømt oppmerksomheten av bil-produsenter, store oljeselskapene eller environmental groups. Alle er ute på mulighetene for å finne en måte å gjøre noen penger, når alt er sagt og gjort.


Noen mennesker gjør mer enn ute, men. En skole bydel i Georgia kjører sine skolebusser på kylling fett, og noen lastebiltransport selskaper konverterer deres dieselmotor å brenne vegetabilsk olje. Alt synes å arbeide ganske bra. Selvfølgelig, det vil sannsynligvis være mangel på vegetabilske neste, og vi vil se Crisco trykket $5.00 per karet!


Selv om det ikke er sannsynlig at din neste bil av parti får "finger licking bra" eksos, er det et stort behov for å utvikle alternativer til fossilt brensel. Forskere er ikke bare fungerer med dyr renderings og vegetabilsk olje enten. Eksperimentell forskning er gjennomføres med høy og landbruket avfall også. Selv kylling "droppings" er å få brent.


Noen selskaper utvikler konvertering sensor som vil la vanlige bensinmotorer kjøre på dyr fat eller vegetabilsk olje. Den gjennomsnittlige kostnaden for en konvertering kit kjører rundt $1000, men besparelsene kan legge opp ganske raskt når du tenker på at mange restauranter er å gi bort deres brukte fry fett gratis.


Hovedproblemet er å finne måter å produsere gode kjørelengde resultater og utvikle motorer som er i stand til å håndtere virkningene av ikke-petroleum drivstoff. Disse er ikke overveldende problemer, men de fortsatt må være adressert før biodrivstoff bli mainstream. Og for konspirasjonsteori fans blant oss, er det alltid muligheten at "big oil" vil gjøre alt den kan for å stoppe biodrivstoff i å erstatte deres ettertraktede svart gull.


Mens måtte scrounge for buckets av fett eller skraping road kill fra utdanningen kan senke hastigheten på dine reisemål planer, vil det komme en tid når biodrivstoff vil være flyter fra din nabolaget bensinstasjoner fritt fett fra en stekt kylling tallerken.

No comments:

Post a Comment