OK, er noe galt med din bil. Det vet du. Det føle bare ikke"".
Det kan høres halt når du snakker med din mekaniker, men tro meg, det ikke er noe du vil ignorere.
Kanskje føler du at bilen er vanskelig å håndtere. Turen synes kanskje bare mindre glatt og stabil. Kanskje er det en vibrasjon som ikke var der før.
Disse symptomene indikere nesten alltid et problem.
Er det vanskeligere å styre kjøretøyet? Har du problemer med styring i en rett linje? Dette kan bety din forreste hjul er feiljustert eller du har slitt styringsaggregater deler.
Føles bilen som den ønsker å styre eller dra til høyre eller venstre? Du må du få dette sjekket ut. Det kan bare være at dekk ikke er ordentlig oppblåst. Men det kan også bety at din fronten er feiljustert eller skadet på noen måte. Det er ingenting å leke seg med!
Kanskje føles din bil som om det er vibrerende. Dekk må balansere i dette tilfellet.
Det kan være lurt å sjekke din støtdempere og struts, også. De må kanskje erstatte hvis bilen rides "merkelig".
Hvis du har satt på ditt bremser, og bilen trekker på den ene siden – som betyr at du må ta i det for reparasjon.
Hvis brems pedal synker til gulvet når Press vedlikeholdes – samme ting. Ta den i.
Hvis du hører eller føler skraping eller sliping når du bruker brems, indikerer dette et problem som må sjekkes.
Og selvfølgelig, ingen brainer – du trenger for å få bilen din til et verksted Hvis "brems" lyset på instrumentpanelet lyser.
Motor problemer er på menyen hvis du synes at bilen er vanskelig å starte. Andre indikatorer inkludere sjekk motor lyset kommer på, bilen ved hjelp av mer enn ett quart i olje mellom endringer, motor kjører etter at du har fjernet nøkkelen, hvis bilen boder eller tidsbegrensning omtrent, og hvis det er dårlig akselerasjon. Også, får færre miles til gallon er ingenting å pooh-pooh. Som kan bety en motor problemet, også.
Si ordet "problemer med overføringen" og din lommebok å være drenert av alt som er i det gjelder tankene. Du kan ha et problem av denne art, hvis det er en forsinket svar når bytte fra nøytral å kjøre, eller omvendt, hvis bilen ikke skifte under vanlig akselerasjon, eller hvis motoren er raskere, men bilen ikke svarer. Hvis det er vanskelig å skiftende – det kan være et problem med overføring, også.
Bare for sjelefred, kontroller at sjekkene mekaniker å se om det er bare en frakoblet slangen problem eller hvis kanskje filteret er plugget. Disse reparasjonene er mye enklere og billigere enn å ha din overføring erstattet.
Når det kommer helt ned til den, du vet bilen og hvordan det antar føle seg når alt er bra. Hvis noe ikke ganske føles riktig, kan du få den sjekket ut. Du kan ende opp med sparer penger og en persons liv!
No comments:
Post a Comment