Friday, May 25, 2012

Chevrolet Camaro - Definitive muskel bilen

Chevrolet-Camaro var en "pony bil" introdusert av General Motors i 1967 for å konkurrere med Ford Mustang, som for øvrig ble oppfattet for å konkurrere med Chevrolet Corvair Monza. Det er fire karakteristiske generasjoner av Camaro's, 1967-1970, 1970 1/2-1980, 1982-1992, og den fjerde og siste generasjonen var 1993-2002.


Den første generasjonen Camaro omtalt en «unibody»-konstruksjon fra frontruten til baksiden brannmur og en separat stålramme for alt på forhånd. Den første Chevrolet Camaro var tilgjengelig i både konvertible og Sportop stiler. Det var åtti valgmuligheter og 40 forhandler alternativer tilgjengelig for Camaro. Camaro ble tilbudt med motorer fra en 230 kubikk tomme seks sylinder til en 327 V8.


Den første generasjon SS-pakken var den mest populære. Det tilbys en modifisert 350 cid V8 med en tilgjengelig 396 store blokkere produserende 325 hk.


Alternativet for berømte Z-28 ble introdusert i desember 1966. Z-28 ble en base Camaro som fulgte med foran skivebremser og makt assist og en Muncie 4-girkasse. Z-28 også kom med bred racing striper på panseret og trunklid og en konkurranse suspensjon.


Det var mindre endringer gjort i 1968-Camaro som multi-leaf bak springs. I 1969 ble Camaro redesignet inne, så vel som utenfor. Camaro mottok en lag over inkludert fendere, døren skins, grille og baklysene for å nevne bare noen få. Det var en ny strek og mer komfortable seter. En V8 427 cid var også tilgjengelig.


Den andre generasjonen av Camaro mistet noen av makt grunnet tightening utslipp regelverket og en drivstoff krise. Den 155 hp 250 kubikk tommen V6 var standardmotoren tilby. Største tilgjengelige motoren var på SS-modus, en 350 eller 375 hp 396 stor blokk V8.


Tredje generasjon av Camaro var innføringen av IROC-Z, oppkalt etter International Race of Champions. Sammen med unike grafikk IROC omtalt en avstemt Port injeksjon som produserte 215 hp.


Det siste året av produksjon for Camaro var 2002.

No comments:

Post a Comment