Thursday, May 17, 2012

Den enkle måten å doble Clutch

Dette er en enkel tilnærming til å lære å dobbel clutch. Den doble clutching teknikken kan downshifts fra høyere hastigheter uten noen synchroniser slitasje.


Hvis du ønsker å drive veldig raskt og holder din overføring intakt i lengre perioder doble clutching er svært viktig!


Dobbel clutching er den riktige måten å downshift med en hastighet på uten å plassere overdreven slitasje på overførings synkroniseringsenheter. Dette kan du velge en mye lavere utstyr uten forteller-tale krenging du vanligvis får når clutch er la ut etter downshifting.


Når downshifting 4de utstyr til 2dre på 50 mph, må du heve motoren hastighet fra 2200 rpm til 5000. For å forhindre overdreven synchroniser slitasje, clutch er deprimert og shifter flyttes til nøytral. Clutch deretter er utgitt, og gassen er deprimert for å bringe motoren hastighet opp til der det er behov å være for lavere utstyr. Clutch er deretter deprimert igjen og skiftet lever flyttet inn lavere utstyr. Når clutch er gitt ut for andre gang, er allerede motoren snu riktig hastighet. Mens dette høres komplisert, gjøres lettere enn sa, og tar bare ca. ett sekund til dobbel clutch.


Å bedre forstå hvordan dobbel clutch prosessen fungerer, vil litt bakgrunnsinformasjon om overføring grunnleggende hjelpe.


En typisk transmisson har to aksler, koblet til motoren gjennom clutch og koblet til bakhjulene. Det finnes vanligvis fire til seks sett av tannhjul på disse aksler, og de er merket med girkasse spaken inne i bilen. Når du endrer gears, er clutch deprimert for å koble motoren fra overføring, så det er ikke noe stress på bevegelige deler. Siden drivakselen er permanent koblet til bakhjulene, er den eneste måten å tilsvare hastigheten av to aksler å bruke gasspaken for å justere motoren hastighet.


Når motoren er å slå høyre rpm, begge aksler vil være å slå samme hastighet, og gear lever vil falle inn utstyr uten å bruke clutch! (Selv om mesteparten av tiden du er skiftende for raskt for å være så nøyaktig)


EXCERCISES


1) Med bilen tomgangskjøring i nøytral, sakte trinn på gassen til motoren er å slå 3500 rpm. Gjøre det igjen å bringe rpm opp mer og raskere før du kan gi pedal en rask dolke og har revs stoppe der du vil ha. Som du forkorte tiden tillatt å matche revs, du ville bli oppmerksom på, det tar mer gass. I rask kjøring, vil du være skiftende så rask 4 vil ta full thottle! Nå prøve samsvarende revs ved 4000 rpm.


2) Finne en øde vei og vedlikeholde 40 mph i 4de utstyr. Nå skifte i 3rd, og se hvor mange rpm's motoren hastighet økt. På denne hastigheten, forskjellen vil ikke være veldig mye - kanskje bare noen få hundre rpm. Gå tilbake til 4 utstyr. Denne gangen innlegge clutch, skyv spaken til nøytral og la clutch kan du ut igjen. Du er nå coasting med clutch ut. Heve motoren hastighet til hvor det vil være i tredje utstyr. Raskt trykk clutch i, velg 3dje utstyr og la clutch ut. Det bør være ingen merkbar krenging Hvis du nøyaktig med revs. Du kan prøve samme med høyere og høyere hastigheter. Som hastigheten road går opp, gå hastighet forskjellen mellom gears også.


Når du går fra femte til 3rd en motorvei-hastigheter, kan du ende opp i 1000 rpm av redline. Den enkleste måten for å fastslå din maksimale girskift fart er å se på tach og speedo som du er skiftende på redline. Hvis du skifter på redline fra 2. til 3 på 60 mph, trekke fra 10 mph, og som blir effektiv maksimal girskift poenget for 2dre utstyr. Hvis er innen 10 mph, du er bedrestilt bor i høyere gir.


DOWNSHIFTS HÆL OG TOE


Dette kombinerer dobbel-clutching og oppbremsing i én hendelse. Sett foten på brems som langt til høyre som du komfortabelt kan. Rulle din ankel mens oppbremsing, så du kan fange den venstre kanten av gasspedal med høyre kant av foten. Hvis pedalene er for brede, kan du prøve å plassere ballen av foten på brems, og hæl på gassen (dette er hvor begrepet heel-and-toe opprinnelig kom fra). Nå prøve forsiktig sakker og downshifting. Med praksis, kan du brems hardt og downshift i en jevn bevegelse. Dette vil hindre at hjulene låsing når clutch er la ut i det lavere utstyret, og du vil være klar for en serie av akselerasjon kommer ut av din favoritt hjørne!

No comments:

Post a Comment