De synes å være "alle rage"... auto forhandlere overalt er pitching de store fordelene med "Sertifisert pre-eide kjøretøy"---de hevdet å være best brukte biler kan kjøpes for penger. Du ser dem omtalt på TV-reklame, i aviser, og på de stadig populære "infomercials."
Sant, disse fine utseende bilene er brukt---, men de sikkert ser ikke den. Auto forhandler mange er ofte lastet med dem. Rad etter rad med disse skinnende skjønnhetene, alle lined opp og pen, bare tigge for deg å kjøre en av dem hjem.
De bruker god tid fikse og polering deres varelager---viser godt vedlikeholdt, flotte biler som ser bra ut som ny.
Men med myriade av inspeksjon poeng, retningslinjer, retningslinjer og prosedyrer, må man lure på hvis alle disse punktene er overholdt.
Og gjør det egentlig noe når kjøper en sertifisert bruktbil?
Hvis du ikke tankene betale tusenvis av dollar for en bil som har vært malt, havarerte eller andre kloke ikke opp til standarder, ikke burde så det saken til deg.
Men hvis du er som fleste av enkeltpersoner som ønsker å få pengene sine er verdt, og deretter vurdere følgende spørsmål.
Produserer følger for å sørge for at disse retningslinjene blir overholdt?
Noen forhandlere "fudge" disse standardene?
Giveren faktisk vil selge som sertifisert når disse standardene ikke er oppfylt?
Vi har noen svar til deg, og det kan overraske deg.
Vi har nylig utført en mini inspeksjon på en GM-forhandler, å se hva vi kan avdekke bare ved kort tur rundt.
Vi fant 5 sent modell kjøretøy som har blitt malt til en viss grad, en 2005 Buick vi mistenker hadde store repaint arbeidet gjort, som angir dette kjøretøyet kan ha vært i en kollisjon under våre kort spasertur gjennom. (Resultater og bilder lagt ut på vår web-side--se URL-adressen i signaturen)
Vi utførte dette gå gjennom på en søndag når dealership ble lukket, vi ikke kunne heve hette, bagasjerommet eller åpne dører, ellers kan vi har funnet flere problemer.
Hva er enda mer overraskende er at 3 av disse kjøretøyene var på sin mye som GM sertifisert.
Mange grunner florerer hvorfor dette kan og skjer, det ikke er alltid et tilfelle av fruadulent intensjoner.
Vanligvis et kjøretøy er kontrollert av en tekniker hos forhandlerne, etter retningslinjer for produsenter-sertifisering, han rapporterer noen discrepanices til en brukt bil eller sertifisert pre eid manager. Som deretter bestemmer seg for å reparere bilen og bringe til standarder, eller ikke å reparere og selge som en usertifisert kjøretøy.
Noen ganger får et verksted så opptatt at teknikeren er sikkerhetskopiert med arbeid, kanskje det er seks CPO inspeksjoner å fullføre før 5: 00 pm. Fordi mange teknikere få betalt en provisjon for hver CPO inspeksjon fullført, kan teknikeren rush gjennom noen av inspeksjonene. Selvfølgelig, kvaliteten på inspeksjonene ville lide i slike tilfeller.
Et annet scenario; kanskje en uetisk bruktbil manager angir at en tekniker for å "se den andre veien", om en inspeksjon vare som bremser. Kanskje bremsene er i "grensen-line"-tilstand, og lederen mener han kan slippe unna med ikke erstatte dem, spare noen ekstra dollar fortjeneste.
Kjøperen vind opp med en CPO-kjøretøy som er sub-standard, verste er, bruktbil kjøperen betalt top dollar for et CPO kjøretøy, men ikke få en.
Når noen gang en bil mottar en ufortjent CPO-sertifisering, kan uvitende kjøperen av det kjøretøyet sitte igjen med alvorlige, underliggende mekaniske problemer.
Man ønsker å tror at forhandleren vil følge alle retningslinjene, retningslinjer og prosedyrer, men bevisene ovenfor indikerer noe annet.
Problemet her er at det er ingen måte for fabrikantene å politiet (alle) disse inspeksjoner og retningslinjer, beslutningen om å selge som et redskap for Certifed er strengt igjen opp til dealership.
Så hva kan forbrukerne gjøre for å beskytte seg selv?
Kunnskap er makt, og det er sikkert sant i søket for å kjøpe en kvalitet brukt bil.
Spør mange spørsmål. Fortelle service manager eller brukt bil-manager som du ønsker å se en kopi av CPO kriteriene---som alle de forskjellige delene av bilen som de er pålagt å sjekke ut.
Anmode å se CPO inspeksjon arket som ble utført, og hvis noen reparasjoner ble gjort. Finn ut reparasjonshistorikken av kjøretøyet og ikke stoppe undersøke før du er fornøyd med informasjonen du har mottatt.
Til slutt, sørg for at du er klar over fordelene av produsenten sertifisert Pre eid programmet, hva garantier er tilgjengelige, tillater programmet for å returnere bilen etter et antall dager og eller miles.
Denne fremgangsmåten kan ikke beskytte deg 100%, men minst du har kunnskap til å gjøre et godt informert kjøpe beslutning.
No comments:
Post a Comment