Monday, February 11, 2013

De sikreste & minst-Safe bilene av 2006

Hvert år, rangerer forsikring Institute for Highway Safety (Kollisjonslaboratoriet) personbiler evne til å holde på en krasj som god, akseptabel, marginale eller dårlig. De bryter biler ned i fire størrelse Kategorier: store, mellomstore, liten og minibusser og base deres karakterer på forsiden, side og bakre sikkerhet tester.


Biler som tjener gode karakterer i hver kategori (foran, siden og bak) er gitt gull rangeringer, mens de som tjener godt foran og side rangeringer og akseptabel bakre karakterer gis en sølv rating.


Testresultatene er bare sammenlignbare blant biler av samme vekt, som større biler er generelt mer beskyttende enn små.


Kollisjonslaboratoriet, Top Picks sikkerhet for 2006


Store


GULL: Ford fem hundre med valgfri Sidekollisjonsputer


GULL: Kvikksølv Montego med valgfri Sidekollisjonsputer


SØLV: Audi A6


Mellomstore


GULL: Saab 9-3


GULL: Subaru arv


SØLV: Audi A3


SØLV: Audi A4


SØLV: Chevrolet Malibu med valgfri Sidekollisjonsputer


SØLV: Volkswagen Jetta


SØLV: Volkswagen Passat


Liten


GULL: Honda Civic


Minibusser


Ingen kjøretøy opptjent en gull eller sølv rating, mest fordi deres sete/head baksetet bare tjent marginal eller dårlig rangeringer.


Minst-Safe biler av 2006


Følgende kjøretøyene opptjent "dårlige" karakterer på både side- og bakre sikkerhetstester som Kollisjonslaboratoriet gjennomført.


Siden innvirkning tester måle hvor godt en passasjer er beskyttet når et kjøretøy er truffet i siden av en SUV eller pickup.


De bakre sikkerhetstester måle hvor godt et sete/hodestøtten beskytter en passasjer mot nakkeskade i bakre virkninger på lav til moderat hastigheter.


Hyundai Elantra


Kia Optima


Mazda6


Nissan Sentra


Suzuki Forenza


Toyota Corolla


Mazda MPV uten valgfri Sidekollisjonsputer


Merk: National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) gjennomfører også sikkerhetstester for frontal og side virkninger (ikke bak). Men er deres rangeringer basert på en annen skala (1-5 stjerner) og test for ulike ting enn Kollisjonslaboratoriet tester. Når de samme to bilene sammenlignes ved hjelp av både Kollisjonslaboratoriet rangeringer og NHTSA rangeringer, er karakterene ofte motstridende.

No comments:

Post a Comment