Vedlikeholde batteriet og Kontroller systeme lading!
9 ganger ut av 10 er grunnen til hvorfor ikke starter sykkelen vanligvis på grunn av batteri-tilstanden eller løse tilkoblinger. En lading systemfeil er mindre sannsynlig, men det er fortsatt mulig.
Jeg vil snakke om både av dem her.
Første titt på batteri-tilkoblinger. Se etter åpenbare og lettest å løse problemer først. En løs tilkobling, dårlig bakken etc. ville sikkert anledning intermitterende drift av start- og lade systemer. Hvis du finner en løs tilkobling og/eller korrosjon, rengjør tilkoblinger med wire pensel.
Bruke litt fett før fra kontakten poeng. Fett bidrar til å hindre noen av hvit korrosjon rester bygge opp rundt batteriet terminaler.
Prøv og start henne nå. Du har fortsatt et problem? Gå ned til kjøpesenter og kjøpe deg en liten, elektronisk Eter. (Kontroller at den har både AC og DC volt-funksjoner, som vel som en kontinuitet (eller OHM)-funksjon. Trekke ut batteriet og sett den på en teller. Angi din Eter til DC-volt. Måle batterispenningen ved å plassere red ledelsen på positivt og svart på negativt.
Spenningen lese bør være rundt 12,5 volt (høyere er OK) Hvis spenningen er mindre enn dette, kan det indikere et dårlig batteri. Legg merke til at jeg si, "kan" her fordi sykkelens lading system kunne være på skyld. I dette tilfellet vil batteriet mest sannsynlig være OK.
Bekrefte at elektrolytt nivået i hver celle i batteriet er god. Destillert vann bare legge til cellen med et lavt nivå. (Tydeligvis du kan ikke legge vann til et vedlikeholdsfritt batteri) Lade batteriet over natten med en treg lader bare. Motorsykkel batterier ikke kan håndtere en rask opplading. Kontroller at laderen eneste kostnadene med en hastighet på 2 forsterkere eller mindre.
Installere batteriet og prøve og starte henne på nytt. Hvis hun fortsatt ikke vil gå kjøpe et nytt batteri og vil trolig løst problemet. Hvis hun starter og kjører som en sjarm, må du finne ut hvorfor batteriet gikk død. Du må sjekke lading systemet.
Med motoren kjører, kan du plassere multimeter avledningene på batteriet. Rev motoren litt. Spenningen systemet skal oppstå med motor RPM. En spenning av rundt 13,5 til ca 14.5 skal vises. Hvis spenningen forblir konstant og/eller er i langsom tilbakegang, eller hvis spenningen stiger over 14.7 volt fungerer lading systemet ikke.
Hva gjør du nå? Du må sjekke to ting. Stator og Regulator. Stator oppretter en AC-spenning. Den irske regulator endringer AC DC spenning og vedlikeholder også at spenningen på riktig nivå.
Stator kan kontrolleres med funksjonen ohm på din meter. Finne og fjerne plugg for stator foran motorblokken. Du vil se to eller tre pinner inni.
Angi m├Ñler for lav ohm og måle kontinuitet mellom disse pins. 5 Ohm eller mindre er det du leter etter her. Angi m├Ñler til det høyeste innstillingen. Med 1 bly knyttet til en metall del av sykkel sjekk for kontinuitet til hver PIN-kode. Du meter bør lese uendelig, eller ingen kontinuitet. Hvis disse testene sjekk deretter er din stator fine. Hvis det er en feil i noen av disse testene, deretter se forhandleren
Den irske regulator er den enkleste av alle å se. Regulator er laget av solid state elektronikk og kan ikke åpnes. Erstatte regulator, hvis alt annet på lading systemet sjekker ut, eller hvis det er en overcharging situasjon.
På de fleste Harley vil du ikke vite hvis lading systemet er i ferd med å mislykkes. Bevisene viser når du har Matt belysning, eller hun vil ikke starte. Det er ettermarkedet tilbehør som du kan installere på sykkel som vil fortelle deg gjeldende status for lading systemet.
Spare noen dollar her! Med en enkel Eter som er tilgjengelig fra enhver elektronikkbutikk deler kan du feilsøke lading systemet og kontroller batteriet og mest sannsynlig reparere problemer selv.
No comments:
Post a Comment