Friday, June 22, 2012

Audi A3: Hot Luke oppfyller glatt kul tysk

Til tross for dagens never-ending snakk om globalisering og sammenslåing av verden kulturer, tyske biler har fortsatt en personlighet alle sine egne. Men som de fleste sterk personligheter, den distinkte smaken av tyske biler er ikke en favoritt med alle. Mens typiske tyske bilens glatt, raffinert oppførsel er imponerende, slike maskiner kan virke litt for glatt følelse for noen--de pleier å være litt isolering, sterilt, kjølig.


Telle meg blant troende av sistnevnte. Jeg vanligvis liker biler for å få mer soul enn vanlig Bahn-stormer leverer. Men at er hvorfor jeg fant den nye Audi A3 å være en hyggelig overraskelse. Det er så vennlig følelse som en japanske Sport sedan, uten å gi opp følelse av presisjon og eleganse er som kjennetegner maskiner fra Audi og andre tyske gjør.


Slipping i A3's hytte, du synes det å være merkbart mindre enn sine søsken A4, men ikke dramatisk så. Omkringliggende occupants er kvalitet-følelsen svart plast ulike utførelser, oppveid av en sprinkling av aluminium her og der. Selv om ikke overdådig eller dyrt følelse, den A3 møbler er avanserte og behagelig. De formidler en følelse av tanke og vare i sin design.


På samme måte for valgfrie skinn møbelstopping, som har en stram, kvalitet føler. Setene er støttende og behagelig. Det er anstendig rom for høye enkeltpersoner foran. Tilbake, etappe- og head-rommet er litt tettsittende for seks bunntekster, men ikke smertelig så.


Skyting opp de turbocharged 2,0-liters fire gir en jevn og nøyaktig purr, som løfter til en nesten eksotiske rip som RPMer tråkke i den øvre halvdelen av området. At overgangen er riktige, kan speiling motorens bytte fra noe lopey følelse av linje, til en overraskende sterk mellomtonehøyttaler mester som har mer velbehag enn sin 200-hp-vurdering innebære.


En titt på spesifikasjoner viser hvorfor--denne motoren full 207 lb-ft av dreiemoment er faktisk tilgjengelige ved bare 1800 rpm, gir det en gutsy føler at er ganske underholdende. Selv om A3 vil bli tilbudt med en 250-hp V6, er de fire masse fornøyelig.


Noe mindre morsomt, men er 6-speed sekvensielle-SKIFT manuell overføring. Det viste seg for å være en blandet bag. Styringsaggregater hjul SKIFT padleåre var intuitiv og effektiv for å kontrollere manuelt SKIFT. På samme måte demonstrert overføringens upshifts under harde gass og imponerende hurtig oppfølging uten noen form for hakkete. Men automatisk modus downshifts var en bagatell svak og upshifts kom ofte tidlig, forlater motoren å slepe sammen i det føltes som for lavt et tannhjul.


Likevel, slike quibbles fukt ikke moroa vesentlig og A3 er bra for masse spenning på svingete veier. Sammenlignet med mest tyske sporty biler, A3-styring er lettere og mer kommu - tør jeg si enda litt soulful. Utfyller dette er A3 den kompetente, inspirerende tillit håndtering. Ikke overraskende, kjører grep front-end først etter denne FWD-maskinen, slik at ladingen i stramt svinger kan bringe på noen plowing understyring. Men det er ikke en stor handicap, og det er absolutt ikke verre enn de fleste konkurrenter i denne forbindelse. Fast demping kontroller body bevegelse godt og A3's bremser er kraftig og enkelt modulated, begrensninger i en pakke som er bra for mange sport-driving gøy.


Den eneste betydelige ulempen som jeg syntes å A3 er prisen. Selv om prisene starter på en attraktiv $24,740, våre A3 2.0T teste bil stickered for rundt tretti store med noen typiske alternativer. Mens det er ikke akkurat highway ran for en maskin dette kompetente, er det nok til å sende sannsynligvis noen potensielle kjøpere i A3 mot rivaliserende premium subcompacts.


Men etter å ha sett, mange av dem vil trolig komme tilbake til vurderer A3. Det er en fin blanding som er lett å falle for--liten men praktiske, livlig ennå sofistikerte, Teutonic men ivrige. Masse andre biler ville gjøre godt for å etterligne fortrinnene.

No comments:

Post a Comment