Du høre om automotive minnes hele tiden i avisen, på Internett, så vel som på nattlig nyheter. Utrolig, ett i 12-biler som kjører veiene i dag ble tilbakekalt for en eller annen grunn i 2003. Men enda mer fantastisk er faktum at bare en tredjedel av eierne av tilbakekalte kjøretøyer valgte å ta bilen sin for nødvendige reparasjoner. Bil-produsenter er krevde å sende ut brev informere eierne av disse kjøretøyene om tilbakekallingen, uansett om det er en overordnet eller underordnet hendelse. Informasjon om tilbakekalling leveres også, til forbrukere i så mange forskjellige medier, det er nesten umulig at eierne av de berørte kjøretøyene ikke kan lære av problemer. Folk synes imidlertid å tror at hvis de ikke har noen problemer for øyeblikket og deretter tilbakekalling påvirker alle andre kjøretøyer i stedet for deres og havne ignorerer tilbakekalling. Dette er uaktsomhet og bare å be om problemet med bilen til å beskjære opp. Men hvis dette skjer etter tilbakekallingen er det eiere feilen fordi de var gitt informasjonen og lov til å løse problemet uten omkostninger ennå de ganske enkelt ignorert. Så lenge bil produserer rapporten tilbakekallingen og informere eiere av kjøretøy som de er pålagt ved lov, er det opp til forbrukeren å dra nytte av tilbakekallingen og har deres bil fast. Hvis ikke, deretter eieren er å ta risikoen. Hvis du ikke har hørt noe om bilen minnes eller nettopp kjøpt en brukt bil og ønsker å finne ut hvis produsenten utstedt noen minnes, så du bør sjekke ut www.nhtsa.gov eller www.autorecalls.org for å se hvis din bilen er oppført.
Begge disse nettstedene har all informasjon om minnes de siste årene, slik at du kan søke gjennom det året, merket og modellen til et redskap for å se hvis din er oppført. Det er svært sannsynlig vil du se bilen oppført på en av disse nettsted fordi mer enn 31 millioner biler ble kalt tilbake i 2004. Det er nesten litt utrolig vurderer hvor mye teknologi brukes i utviklingen av biler, samt det faktum at biler er sikrere enn de noensinne har vært. Men er det sant at feil er fortsatt tar steder og forbrukere kjøper kjøretøy med grunnleggende problemer som sikringene eller store problemer med gass linjer, dekk og seter buckling i krasjer. Uansett om du mener at du kjører en trygg bil trenger du å sjekke ut nettsteder som er nevnt ovenfor med noen måneder bare for å sikre at kjøretøyet ikke har endte opp på listen. Hvis den har, ikke fall inn i to tredjedeler av personer som aldri svarer på tilbakekalling. I stedet, hodet til nærmeste forhandler eller autoriserte mekaniker som kan gjøre gratis reparasjonene i kjøretøyet. Hvorfor så mange mennesker ikke har tid reparasjoner er gratis utover meg, men å vite kjøretøyet har et problem som kan være potensielt dødelig for deg og din familie, og at det finnes en gratis reparasjon bør være nok til å motivere du har tatt vare på reparasjon.
En annen ting å huske på er at enkle problemer med kjøretøyet at resultatet i et besøk til mekaniker ikke kan være et problem du er nødvendig for å betale for. Millioner av amerikanere ta hvert år sine biler til mekanisk for en grunnleggende reparasjon, eller enda en stor en, forutsatt at noe gikk galt og de trenger bare å fastsette den. Dessverre er mange av disse personene aldri sjekk å se hvis problemet skyldes en tilbakekalling og ende opp med å betale for en reparasjon som er gratis eller til nedsatt av bil produsenten. Så, med denne kunnskapen neste gang kjøretøyet har selv det minste problemet Kontroller at du sjekker og se hvis bilen har blitt tilbakekalt for lignende problemer, og hvis du kan få gratis reparasjoner eller nedsatte de i minst. Det er absolutt verdt å sjekke ut, og du kan spare deg hundrevis eller kanskje tusenvis av dollar.
Som utsteder minnes?
Grunnen så mange mennesker ikke svare på minnes er generelt, fordi de bare ikke forstår tilbakekalling prosessen. NHTSA, National Highway og trafikk matvaresikkerhet administrasjon, er du ansvarlig for undersøker forbrukernes klager angående bestemt kjøretøy og problemer som er knyttet til seg. Etter at flere forbrukere har rapportert problemet samme eller lignende til NHTSA for samme modell kjøretøyet startes en undersøkelse. Poenget med NHTSA etterforskning er å avgjøre om forbrukeren forårsaket problemet eller funksjonsfeil på noen måte, eller hvis produsenten av kjøretøyet er skyldig i feilen. Hvis produsenten er fast bestemt på å være på skyld og deretter eierne av de berørte modellene vil motta informasjon i e-post om tilbakekalling av kjøretøyet med informasjon som er inkludert på hvordan de kan ha problemet rettes opp gratis. Imidlertid er NHTSA ikke alltid den som utsteder en tilbakekalling.
Av og til innser produsenten et problem finnes i en modell kjøretøy og frivillig vil utstede en tilbakekalling. Selvfølgelig, NHTSA er også informert, og samme bokstav sendes til eiere av kjøretøy la dem vite problemet med kjøretøyet og hvordan du kan rette den. Mange ganger, men påvirker en tilbakekalling ikke alle modeller av et bestemt år. Hvis en tilbakekalling er utstedt på 2005 Ford Explorers mer enn sannsynlig vil det for eksempel bare påvirke en bestemt bunke med disse kjøretøyene, og ikke alle. Men hvis du eier en bil på som gjør og år, så du kan ta det til forhandleren og kundeservice-avdeling vil kjøre VIN, eller kjøretøy identifikasjonsnummeret, å avgjøre hvis faktisk kjøretøyet er påvirket av tilbakekalling. I så fall kan du ha reparasjoner som er gjort for nei bekostning. Hvis ikke, så du kan hodet hjem å vite er kjøretøyet urørt.
Husk, men hvert år millioner av biler er tilbakekalt av ulike grunner, og du bør alltid ta bilen Hvis du mistenker at tilbakekallingen kan gjelde for kjøretøyet, eller hvis du mottar et brev for tilbakekalling. Ikke ta din sikkerhet for gitt, spesielt hvis Reparer for tilbakekalte kjøretøyet er gratis.
No comments:
Post a Comment