I år har det blitt godt forstått i Hjem Hørlig at kabler kan ha en enorm innvirkning på et lydsystem, både gode og dårlige. Velge riktig kabler, og du kan forvente et system for å komme til livet. Velg dårlig utformet kabler, og du kan alltid være du lurer på hvorfor du ikke kan få systemet til å komme til liv.
Car audio har imidlertid vært en annen historie. Mens mange selskaper fortsatt tilby koaksial interconnect kabler, har de fleste kommet til å innse at grunnleggende tvunnet trådpar-design tilbyr langt bedre støy avslag i et kjøretøy. Og deretter... Ingenting. That's it. Innovasjon synes å ha truffet en murstein vegg på den skjermet tvunnet trådpar interconnect i bil lyd. Dette begs spørsmålet; Bør biler har høy End-lydkabler?
Til å begynne med, la oss kort gå tilbake til Hjem Hørlig. Etter mange år med å slåss en oppoverbakke kamp, har ideen om at kabler gjøre en forskjell blitt en vanlig ideologi blant lydfriker. Men det er ikke bare lydfriker som kan høre forskjell. Faktisk i vår egen testing, kan forskjellene bli hørt av bare om noen, selv på meget beskjeden lydsystemer. Det tar bare en vilje til å forkaste alle forestillingen, og faktisk lytte til favorittmusikken.
Så, hvis kabler gjøre en forskjell i Hjem Hørlig, er det en grunn hvorfor skal det ikke saken i bil lyd? Rask svaret er ingen. Følgende skisserer noen av grunnene hvorfor kabler noe like mye, om ikke mer, i lyd.
-Omformer for kabel lengden – lengre kabler generelt gjøre mer Sonic skade
Mange mennesker er under inntrykk at bilen lyd bruker kortere kabler enn Hjem Hørlig, og derfor trenger ikke å bry deg med Hi-Fi-kabler. Dette er helt feil. Mens typiske interconnect lengde i et hjemmelydsystem er ca 1 meter, kjøretøy vil ofte bruk 5 eller 6 meter sammenkoblinger for å sette forsterkere i bagasjerommet. Når det gjelder høyttalerkabler bruker car audio nesten alltid kabler som er lengre enn 6-8-fot som brukes i de fleste Hjem lyd oppsett.
– Miljø – kabler påvirkes av miljøet
Kjøretøy representerer en langt mer utfordrende miljø for kabler enn Hjem lydsystemer. To er typisk støy i kabler elektromagnetisk interferens (EMI) og Radio Frequency Interference (RFI). I kjøretøy brukes ofte hele kabinettet som bakken retur sti. Dette gjør at støy fra bilen komponenter som alternator å være inducted inn i audio-kablene via EMI. Når det gjelder RFI, hvis ikke riktig skjerming brukes, vil lengre kabler i biler fungere som antenner og trekke inn mer støy. En tredje kilde av støy i et kjøretøy er vibrasjon. Dette er selvfølgelig langt verre i et kjøretøy enn i en hjem system. Pære kabel er det første selskapet til å bringe ut en lydkabel for bilen som nesten eliminerer støy forårsaket av kabel vibrasjon. TRIBODeadÔ-teknologi som er tilstede i Comice sølv Interconnect er en elektrisk ledende plast laget som hindrer statisk elektrisk kostnader, forårsaket av vibrasjon, fra å bygge opp til kabelen.
-Er kvalitetslyd bare for Hjem Hørlig eller har den et sted i bilen lyd for?
Noen mennesker føler at en lyd lyd system vil aldri bli så godt som et hjemmelydsystem, og derfor Hi-Fi-kabler er en sløsing med penger i en bil. Dette er en feil konklusjon. Opplevelsen av å lytte til musikk i bilen mens du kjører nedover motorveien er unikt og ikke kan bli kopiert i lyd hjemmemiljø. Poenget her er at mange folk bruker mer tid å lytte til deres lyd system enn deres hjem system, og de ønsker å være best at det kan være. Egenskapene til dårlig lydkabler (tretthet, dårlig realisme, altfor sterke diskant eller generell støy) vil fortsatt være hørbar i bilens lydsystem. I likhet med hjem hørlig, vil feil kablene i bilen drepe lytteopplevelsen.
På slutten av dagen ønsker mange folk kvalitet lyd i sine kjøretøy. Hvis du installerer en ettermarkedet-systemet i bilen og du bryr deg om lydkvalitet, trenger du å bry seg om kabler. Hvis du bare er interessert i å ha høyest bilen, uten hensyn til nøyaktighet, deretter Hi-Fi-lydkabler, sannsynligvis ikke for deg. Ellers er det bare ikke gir mening til shell ut gode penger på forsterkere og høyttalere, bare for å koble den med middelmådige wire. Bil lydentusiaster er hver bit så alvorlig Hjem lydentusiaster, og nå er det endelig en kabelselskapet som er alvorlig om å tjene deres behov.
No comments:
Post a Comment