Wednesday, September 26, 2012

Diesel drivstoffkvalitet er et spørsmål ikke en garanti

Diesel motor design med å øke søkemotor ytelse har gjort store fremskritt i motor drivstoff levering til forbrenning chamber. Dagens dieselmotor er roligere, glattere og mer mektig. Men dagens dieselmotor eiere har utsikt mot en viktig faktor. Kvaliteten på dagens diesel drivstoff har ikke Avansert på samme hastighet som søkemotor forbedringer.


Diesel drivstoff begynner å svekkes så snart det er produsert. Innen 30 dager etter raffinering, alle diesel drivstoff uansett merke, går du gjennom en naturlig prosess som kalles re-polymerization og oksidering. Denne prosessen skjemaer ferniss og uløselig gums i drivstoff ved å forårsake på molekyler drivstoff å forlenge og bond sammen. Disse komponentene nå slippe til bunnen av drivstofftanken og danner asphaltene også kjent som diesel Slam. Drivstoff begynner å slå mørke i farger, lukte dårlig, og i de fleste tilfeller fører motorer å røyke. Motorer røyk fordi noen av disse klyngene i de tidlige stadiene er små nok i størrelse å passere gjennom for motor-filtrering og inn i forbrenning chamber. Som disse klyngene øker i størrelse, er det bare en del av molekylet blir brent. Resten går ut eksos som uforbrente drivstoff og røyk. Med økning i klyngestørrelse begynne de å redusere flyten av drivstoff ved clogging filtre. Filtrene bare adressen symptomet og ikke årsaken.


Det er anslått at åtte ut av hver ti diesel databasemotorfeil har vært direkte relatert til dårlig kvalitet og forurensede drivstoff. Oppbyggingen av contaminates i drivstoff-systemer og lagertanker kan raskt fylle opp filtre, noe som resulterer i søkemotoren stengt ned, drivstoff pumpen slitasje og dieselmotor skade.


Forstå at de fleste drivstoff har noen mengden vann i den fra kondens eller vents. Denne trusselen krever at vi realisere den ekstra byrden plassert på diesel drivstoff i motsetning til bensin. Bensin fungerer som drivstoff bare. Diesel drivstoff, på den annen side, må også kjølig og smøre injeksjon system deler. Disse delene er utviklet til svært nær toleranser - opp til 0.0002 av en tomme- og eventuelle forurensning betyr rask del slitasje. Vann fortrenger i oljen. Når drivstoffet er fortrenges slitasje oppstå fordi smøring er nå borte.


Vann som angir forbrenning chamber resulterer i enda mer alvorlig skade. Når det kommer i kontakt med varmen av forbrenning chamber (over 2000 grader F), den slår umiddelbart til damp og ofte eksploderer spissen av Injektoren. Vann fører til korrosjon av stridsvogner, linjer, sprøytebrukere og reduserer sterkt combustibility.


Andre områder av interesse inkluderer produsere mer eksosutslipp og effecting EPA-standarder.


Bakterier også presentere et alvorlig problem. Bakterier feed på nitrogen, svovel og jern som kan finnes i drivstoff eller tank.


Så er det Alger. Det er absolutt ingen Alger i diesel drivstoff. Du kan ha sopp og mikrobiell forurensning, men ingen Alger. Dette er et misnomer for diesel Slam. Så hvis du har en diagnose av ALGER, og legge til en Gullfaks, har du gjort to ting, 1) funnet en mekaniker som er galt og 2) gjort noe for å løse problemet.


Hvorfor er det så mye dårlig drivstoff?


Nummer én grunn er på grunn av økte populariteten av diesel kraft og tilhørende økt etterspørsel etter mer diesel drivstoff. Det var en tid når diesel drivstoff forble i lagertanker raffineriet lenge nok til naturlig separate og bosette, slik at den rent drivstoffet skal trekkes. Nå med økt etterspørsel, diesel drivstoff forblir aldri stillestående lenge nok for utligning, og suspendert vann og fast stoff blir sendt videre til deg, brukeren.


Endringen i raffineriet teknikker er et annet problem. For å få flere produkter per dollar; diesel drivstoff er nå raffinert fra flere marginale deler av fatet med råolje. Dette resulterer i et dårligere kvalitet-produkt som er iboende tykkere og inneholder mer forurensning.


For det tredje, gjeldende drivstoff distribusjonsmetoder også ha en negativ innvirkning på betingelse av drivstoff på leveringstidspunktet. I mange tilfeller styre meglere drivstoff-salg for å store distribusjon terminaler og bestemme leveringsdatoer. Det er ikke noe å fortelle hvor lang tid som drivstoff har vært i distribusjonsnettverket og hvor mange ganger har blitt overført. Sjelden disse distributører filtrere drivstoff som de overfører det.


Løsningen: multifunksjonelle diesel additiv pakker og maskinvare.


For enkelt kjøretøy eller flåte er forbedring av drivstoffkvalitet ved bruk av tilsetningsstoffer og dagens teknologi alltid et godt valg.


Mange diesel drivstoff additiv pakker løse problemene som er viktige når det gjelder drivstoff ytelse; noen bedre drivstofføkonomi, øke lubricity, forbedrer kaldt flyt, og forbedre Cetantall. Og noen bare ta opp spørsmålet om rust og korrosjon, men alle bør vurderes.


De fleste diesel drivstoff tilsetningsstoffer inneholde forbrenning improvers som slipper oksygen under komprimering strøket. Dette gjør at forbrenning begynner raskere, gir en mer fullstendig drivstoff-brenning. En mer komplett brenning gir all kraften dine drivstoff og motoren er i stand til å produsere. Som forbrenning får improvers, og du en jevnere kjører motor, en økning i hestekrefter som forbedrer drivstofføkonomi og reduksjon i svart røyk utslipp.


Cetane er en ytelse vurdering av en diesel drivstoff, et høyere Cetantall eller cetane rating angir større drivstoffeffektivitet. Den drivstoff cetane innflytelse, varigheten av hvite røykfrie etter oppstart, drivability før warm-up og intensiteten av diesel banke på inaktiv. Øke Cetantall av drivstoff, og du har forbedret ytelse.


I diesel fuel systems gir drivstoff smøring for drivstoffpumpe og sprøytebrukere. Drivstoff med dårlig lubricity kan føre til overdreven slitasje og for disse komponentene. Forbedre lubricity og utvidet levetid for motor.


Diesel, drivstoff har pour peker (den laveste temperaturen som en olje eller annen væske vil strømme gitt vilkår) innenfor området for normal vinter temperaturer. Når en drivstoff nærmer seg sitt pour punkt, paraffin i drivstoff skjemaet voks krystaller som hindrer at det strømmer. Flyt-improver tilsetningsstoffer endre voks-krystaller, å senke pour poenget med drivstoff og gi bedre ytelse for kaldt vær.


For på sight lagertanker må andre problemer bli sett på. På sight lagertanker har alltid en liten mengde første gallon drivstoff noensinne sett i dem, med mindre det er drenert 100% og renset. Det å legge ny, fersk drivstoff alltid har en bit av den dårlige lagt til den hver gang drivstoff er kjøpt. Diluting dårlig med godt over tid er en miste kamp. Drivstoff blir alltid dårlig drivstoff til kjernen problem er adressert


Rekkefølgen på behandling for drivstoff relaterte problemer bør alltid begynne med en fastsettelse av om det er vann i drivstoffet og hvis drivstoff har mikrober (drivstoff bugs) i den. Lim inn vann og drivstoff Test Kits kan brukes for denne fasen av vedlikehold. Hvis det oppdages mikrober, kreves bruk av Bakteriedrepende produkter. Bakteriedrepende produkter har ingen innvirkning, og vil ikke eliminere Slam-problemet. Helseskadelig drepe bakterier, som er alt!


Vannet problemet bør alltid remedied først ved bruk av drivstoff vann skilletegn på tanken eller på utstyret. Neste en multifunksjonelle kjemiske additiv bør legges til å forbedre ytelsen for drivstoff, og hvis nødvendig en bestemt problem-additiv å oppløse diesel Slam og eller en rust inhibitor å beskytte stål stridsvogner. For langsiktige forebygging anbefales bruk av magnet drivstoff conditioners. Disse enhetene kontinuerlig omvendt re-polymerization av brennstoffet under sirkulasjon og redusere behovet for pågående additiv bruk. Alle nødvendige cures er tilgjengelige fra Dieselcraft væske Engineering på www.dieselcraft.com
Konklusjon


Det er ingen god tid til å finne ut at motoren din ikke fungerer eller at halv sin levetid er borte tidlig på grunn av forurensede eller dårlig kvalitet diesel drivstoff. Siden ingen kan forutse et sammenbrudd, er den eneste sikre metoden forebygging.


Innse nå at du har et problem, og behandle den nå, eller avtale med uventede katastrofe og redusert utstyr liv som kommer til helt feil tid og er ikke i budsjettet!

No comments:

Post a Comment