Nedenfor finner du noen tips for å redusere automatisk forsikring regningen, forhindre betydelig premium øker og unngå å bli tilordnet risiko.
Krav rapporter: Du vet om kreditt-rapporter, bør du også vite om krav rapporter. C.L.U.E.® (omfattende tap Underwriting Exchange), er en krav rapporten tjeneste som leveres av valgpunkt, Inc. valgpunkt, Inc. stater på firmaets web-område "C.L.U.E. er et krav historie utveksling av informasjon som gjør at forsikringsselskaper får tilgang til tidligere krav informasjon i underwriting og vurderingsprosessen. C.L.U.E. personlig egenskapsrapporter inneholde opptil fem år av personlige eiendom krav som samsvarer med søkevilkårene presentert av spør forsikringsselskapet. Data i C.L.U.E. rapporter inkluderer policyinformasjon for eksempel navn, dato for fødsel og policyen tall og krav informasjon, for eksempel dato av tap, tap og beløpene betales."
Tips: C.L.U.E. rapporter inneholder informasjon om krav historie ved en bolig-adresse. Akkurat som kreditt rapporterer, en C.L.U.E.-rapport kan inneholde feil. Det er lurt å hente en kopi av rapporten C.L.U.E. på ChoiceTrust.com å kontrollere for feil-rapporten.
Kreditt-rapporter: forsikringsselskapene nå ser på kreditt-rapporter til å bestemme fremtidige bonuser. De har funnet ut at mennesker med bedre kreditt score har færre krav. Derfor, hvis du har en dårlig kreditt-rapporten kan du finne deg selv betale mer for bil forsikring.
Tips: Alltid gjøre minst Minimumsbetalingen for regninger i tide, spesielt forsikring regningen.
Glass dekning: De fleste automatisk forsikring selgere anbefaler "full" glass dekning for en tilleggspremien, når du kjøper kollisjon dekning for bilen. De minner deg om hvor mye det koster for å erstatte alle vinduer hvis ødelagt av en vandal. Hva de ikke forteller deg, og det er usannsynlig at de selv ville vite (jeg ville bare stoler svaret fra en underwriter, ikke en salgsrepresentant), er om forsikringsselskapet vil bruke forrige glass krav til å øke din fremtidige premie og om de vil rapportere glass-krav til C.L.U.E.
Noen forsikringsselskaper vil rapportere glass krav til C.L.U.E. og deretter bruke disse påstandene for å øke din premie eller enda verre, Avbryt din bil forsikring politiske beslutninger du tilordnet risiko med en betydelig premium økning. Allstate varslet meg at etter fire krav i mindre enn fem år, de avsluttet min automatisk forsikring og deretter tilbudt å selge meg dekning i selskapet sitt skadesløsholdelse med en sjokkerende premium økning. Disse påstandene besto av to krav for en ødelagt frontruten, én for en stjålet og kommet til hektene bil og en ulykke.
Jeg hadde en sportsbil, og måtte tåle en total premie økning over en periode på fire år med omtrent $ 12 000 og forbli krav gratis før jeg ble berettiget til dekning utenfor tilordnet risiko-bassenget. Jeg skrev et brev til president i Allstate klaget over at de ikke bør har vurdert min glass krav når avbryter min bil forsikring fordi glasset hevder ble gjort under en egen del av policyen som jeg har betalt en separat og flere premium. Allstate reagerte på et brev om "selv om denne krav aktiviteten ikke indikerer at du var direkte på skyld i hver tap, frekvens og alvorlighetsgrad av ovenfor tapene ikke var i vårt utvalg av aksept. Etter nøye vurdering beklager jeg å informere deg om at vi ikke kan snu vår opprinnelige beslutning om ovenfor policyen. Vi har imidlertid fortsatt tilbyr dekning i selskapet vårt skadesløsholdelse."
Tips: Sjekk med underwriting department of forsikringsselskapet å se hvis de vil vurdere glass hevder når du vurderer bonuser, eller hvis de rapporterer glass krav til C.L.U.E. Hvis ja, gjør ikke et glass hevder. To sugekoppfester som Allstate gitt meg med var ettermarkedet sugekoppfester som ville ha kostet meg mindre enn $300 hver. I de siste 30 årene av min kjøring historie, har jeg opplevd to brutt foran frontrute, en brutt bakre frontruten og to brutt siden Vinduer. Mens økonomiske risikoen for en bil-Sammentelling kan være betydelig, er risiko for å erstatte en frontruten relativt ubetydelig. Det gir ikke mening registrerer et glass-krav hvis det vil øke din premie. Du kan selv vil avslå denne dekningen helt og lagre premien.
Tips for leide kjøretøy: noen leieavtaler krever at bilen returneres med en OEM-frontruten. Hvis du leie en bil og erstatter en foran frontruten ved hjelp av "full" glass-dekning, insistere på at forsikringsselskapet gi deg med en OEM-frontruten fra produsenten. Hvis du betaler for frontruten deg selv, kan du kontrollere din leasingavtale nøye for å se om du må bruke en OEM frontruten fra produsenten, eller hvis du kan bruke en ettermarkedet frontruten. Noen mennesker med leide biler som har erstattet en frontruten med en ettermarkedet frontruten er sjokkert, når de returnerer sin bil, for å finne at leasing-selskapet er lade dem $800 for en ny OEM frontruten, selv om ettermarkedet frontruten er i perfekt stand.
Bilutleie & tauing dekning: mens det kan være en god idé å ha denne dekning, det er ikke alltid en god idé å bruke den. Noen mennesker har innsett at dette dekning ikke er bare tilgjengelig når det har oppstått en ulykke. For eksempel, har noen mennesker brukt Bilutleie dekning når bilen sin var i et verksted eller tauing dekning når bilen sin brøt på veien. Som med glass dekning, denne dekning kan være å bruke det samme som innlevering krav.
Tips: Sjekk med underwriting Institutt for forsikringsselskapet å se hvis de vil vurdere rental eller tauing krav når du vurderer bonuser, eller hvis de rapporterer disse krav til C.L.U.E. Hvis ja, bruker ikke Bilutleie eller tauing dekning, med mindre du har hatt en ulykke, da vil det være del av ulykke-krav. Hvis du er bekymret over tauing kostnader når bilen bryter ned, kan du kjøpe en av Veiredningstjeneste-medlemskap som den tilgjengelig fra AAA som gir tilleggsfordeler som ikke leveres av din bil forsikringspolise.
No comments:
Post a Comment