Sunday, March 31, 2013

Bil servicekontrakter: Full Service eller tåpelig Service

Når du kjøper en bil, kan en også være nødvendig å benytte en auto servicekontrakten å gjøre unna med altfor tidlige og dyre-reparasjoner. Før du godkjenner i noe av det, bør en først helt få tak av både den kontrakten vilkårene og den ansvarlige for å forsyne dekningen.


Følgende vil hjelpe i forståelsen av bruk av en bil servicekontrakt og hva burde bli betraktet før å få en.


Bil servicekontrakt feilaktig som en garanti


En bil servicekontrakt bør ikke forveksles som en garanti som gjorde forstått av føderal lov, selv om det er noen ganger kalt "utvidet garanti". I likhet med en garanti, en bil servicekontrakt lover å gi eller betale for spesielle tjenester og reparasjoner.


En garanti går sammen med en ny bil, og kommer sammen med den opprinnelige prisen på bilen mens en bil servicekontrakt, selges separat og kan arrangeres for helst.


Ting å vurdere i en servicekontrakt med bil:


o duplisering av bil servicekontrakt med hvilken som helst garanti-behandling


Før du kjøper en bil-servicekontrakt, kan du prøve å sammenligne den med produsentens garanti først. Dette vil unngå beskytningen ut for dekning som kan allerede være levert av garantien.


o ansvarlighet bil servicekontrakten


Sjekk på hvem som er ansvarlig i utfører eller betale for erstatninger i vilkårene i kontrakten, enten det er forhandleren, produsenten eller et uavhengig selskap.


Mange av disse bil-servicekontrakter som forhandlere selger er kontrollert av selskaper som er uavhengige eller administratorer, som de kalles. De fungerer som justerbar av krav som gir autoriserer betalingen krav til forhandlere under servicekontrakten. Derfor bør tvist på krav, diskutert eller utlignet med veileder.


Når administratoren stopper sin virksomhet, er det en mulighet for at forhandleren kan være overbevisende å utføre vilkårene i kontrakten. Det er også mulig at hvis giveren går ut av business, administratoren kan være en forventet å fullføre den kontrakten vilkårene.


Det er viktig å vite troverdigheten til forhandleren og/eller administratoren. Spørre om deres referanser og kontroller dem. Innenbys eller begrunne kontoret for forbrukervern, lokale bil forhandlere foreninger, Institutt for Motor Vehicles, lokale Better Business Bureau er gode kilder til henvisninger og offentlig informasjon.


Det er også viktig å vite hvor lenge forhandler eller administratoren har hatt i virksomheten. Det er også viktig å fastslå om forhandler eller administratoren har midler til å opprettholde sine kontraktsmessige ansvar.


Vite om servicekontrakten bilen har et forsikringsselskap som har garantert det. Dette er obligatorisk i noen stater. Hvis det er slik, kan du kontrollere selskapets soliditet med State forsikring Commission og sjekk for klager som kanskje har blitt arkivert mot den.


o prisene på Auto servicekontrakter


Kostnaden for auto servicekontrakter er vanligvis kjent gjennom observere bilens modell, lag, tilstand, enten det er nytt eller brukt, dekningen og kontrakten lengden. Pris varierer fra hundrevis av dollar til over tusen.


Utover den initielle kostnaden kan være en ekstra avgift å betale kjent som fradragsberettiget, hver gang bilen er reparert eller betjenes. I noen auto servicekontrakter, kan man betale bare en kostnad for hvert besøk for alle nødvendige restaurering, uansett hvor mange. På den annen side, krever andre kontrakter klienten til å betale en egenandel for hver urelaterte reparasjon.


Overføring av avlyser avgifter kan også bli bedt om å bli betalt når klienten bestemmer seg for å selge bilen eller ønsker å avslutte kontrakten. Kontrakter redusert vanligvis betaling for tauing tjenester og andre relaterte Bilutleie utgifter.


o dekning


Bare noen bil servicekontrakter behandle alle typer reparasjon. Typisk reparasjoner for deler som clutches og bremser ikke kommer vanligvis med servicekontraktene. Hvis noen elementer ikke er oppført i servicekontrakten, kan du anta at det ikke er inkludert. Et eksempel på dette er Hvis kontrakten indikerer dekning på "stasjonen toget" bare, det sikkert ikke vil betale for dynamoen som er en komponent av det elektriske systemet.


Vokt dere for absolutt regler som avviser eller nekte dekning for en eller annen grunn. Et eksempel på dette er hvis en del som dekkes er skadet av en del som ikke er dekket, ingen krav vil bli gitt.


En min ikke har full beskyttelse selv på deler som er dekket i kontrakten. Dette er mulig på grunn av noen selskaper bruker en "Avskrivningsfaktoren" i beregning av dekningen. Dette betyr først og fremst at kontrakten dekker bare delvis kostnadene for reparasjon eller erstatning hvis de tar hensyn til bilens kjørelengde for eksempel.

No comments:

Post a Comment