Med tillegg av den 5,3-liter, 325 hestekrefter V8 forlenget førerhus (EXT), åtte Chevrolet Trailblazer modeller er på veien i 2005. Og som den største og kraftigste Blazer tilgjengelig, har den nye EXT mye å tilby.
Det er komfortabelt og gir en trygg kjøring. Her tilbys store lasterom, har en attraktiv to-tone interiør, et godt designet konsollen og kan skryte av mye imponerende alternativ pakker.
Men noen ganger subtile kvaliteter eller subtile manglene er mer imponerende eller problematisk enn bilens overt egenskaper.
Så det er med den nye Blazer. Mens nylig viser bilen til flere venner, satt en i andre seterad. Overraskende, med hodet lett treffer taket. Min venn er 6-fots-3, og mens det er høye, er han ikke en kjempe av en strekk.
"Jeg har en smart og det er nok av baksetet headroom," min venn kommenterte.
Den rask analyse gjort et godt poeng. Som den største og mektigste Blazer tilgjengelig, bør ikke en 6-fots-3 person sitte komfortabelt i midten av bilens tre rader?
Omvendt synes en SUV knapt som et redskap for et fantastisk lydanlegg. Men Bose Premium Sound System tilgjengelig på Blazer er Sun, Sound and Entertainment Pakken er overlegen. Kombinasjonen AM / FM stereo, seks-platers veksler, XM satellite radio og åtte høyttalere er uten tvil den fineste musikken pakken jeg har opplevd i noen test bilen i de siste to årene.
Utover en nysgjerrig plass begrensning og en vidunderlig lyd system alternativer, tilbyr Blazer en merkelig blanding. Det er en godt designet SUV med god plass for familie og last. Det har tilstrekkelig styring og håndtering, og det tilbyr en rolig tur vurderer sin status som en stor SUV med 17-tommers dekk.
Likevel faller Blazer kort i andre viktige områder.
Bilens bremsesystem virker ujevn - fine i noen tilfeller, myk i andre scenarier med langt altfor lang responstid. Den Blazer manøvrer godt i trafikken og dens svingradius er overraskende stram og effektiv. Men igjen, for hvert kjøretøy styrke det er en svakhet. Den Blazer drivstoff rating på 14 mpg (by) og 19 (rv) er neppe imponerende.
Standard funksjoner er tilstrekkelig: strøm speil, oppvarmede dagtid kjører lamper, ekstern nøkkelfrie oppføring, tonet bakrute, 65/35 andre og tredje seterad folding seter og en bakrute defogger, blant annet standard elementer.
Tre alternativer pakker, nevnte Sun, Sound og underholdning, samt Luksus og V8 Power Play-pakker, kan legge til nesten $ 7000 til basen klistremerke, skyve den totale prisen til mer enn $ 41.000.
store SUV med 17-tommers dekk.Likevel faller Blazer kort i andre viktige områder.
Bilens bremsesystem virker ujevn - fine i noen tilfeller, myk i andre scenarier med langt altfor lang responstid. Den Blazer manøvrer godt i trafikken og dens svingradius er overraskende stram og effektiv. Men igjen, for hvert kjøretøy styrke det er en svakhet. Den Blazer drivstoff rating på 14 mpg (by) og 19 (rv) er neppe imponerende.
Standard funksjoner er tilstrekkelig: strøm speil, oppvarmede dagtid kjører lamper, ekstern nøkkelfrie oppføring, tonet bakrute, 65/35 andre og tredje seterad folding seter og en bakrute defogger, blant annet standard elementer.
Tre alternativer pakker, nevnte Sun, Sound og underholdning, samt Luksus og V8 Power Play-pakker, kan legge til nesten $ 7000 til basen klistremerke, skyve den totale prisen til mer enn $ 41.000.
Noen alternativer er verdt, inkludert OnStar Emergency System (med ett års gratis service) og skinn-utnevnt seter. Andre alternativer - cruise control, skinntrukket ratt og ratt lydkontroller - er standard for andre produsenter SUVer.
En Preferred Utstyr Savings reduksjon av $ 3150 senker top-of-the line Blazer er prisen, etter en $ 685 destinasjon kostnad, til $ 38.515.
Som sådan er den Blazer ikke den dyreste eller mest økonomiske SUV på markedet. Men absolutt bør for nesten $ 40.000, gode bremser og tilstrekkelig andre seterad headroom ikke være problemer.
2005 Chevrolet Trailblazer
Sikkerhet - Dual-stage fører og forsetepassasjer. Blokkeringsfrie bremser.
Drivstoff kjørelengde (anslag) - 14 mpg (by), 19 mpg (motorvei).
No comments:
Post a Comment