Tuesday, September 27, 2011

Suzuki Forenza Wagon 2005: The Weekly Driver omtale

Som en entry level vogn, og tilbyr 2005 Suzuki Forenza budsjett-minded kjøpere en romslig stasjonsvogn med en god tilførsel av standard funksjoner. Men som debut kjøretøy, er det også bevist i videresalg markedet og har svakheter som ideelt sett definere sin posisjon i markedet.

Min ukentlige prøvekjøring var LX vogn, en av 10 tilgjengelig Forenza modeller i 2005. Den 2,0-liters, 16-verdi, 126-hestekrefter motoren har en fire-trinns automatgirkasse, det eneste alternativet.

Bilen har gass god kjørelengde anslag for sin klasse, og stasjonsvognen akselererer tilstrekkelig i byen scenarier. Men det er treg og trenger en full-gass støt på jevn motorvei hellinger og i et raskt trengte kjørefelt-endring situasjon.

Den Forenza vogn er ikke spesielt stille på den åpne veien og turen kvaliteten er marginal, med humper lett følte og den totale føler litt stiv. Men som en økonomisk priset vogn, har Forenza også flere funksjoner som garanterer sin vurdering.

Utsiden av kjøretøyet er konstruert pent, med en kontur kropp, lettmetallfelger, tåkelys, og en power tilt skyve soltak. Min test bilens test fargen var oppført som "Fantasy Black," og utvendig ble komplettert med klut lys grå seter.

Flere passasjerer nevnes at mens Forenza ser liten ut fra utsiden, ble de overrasket av interiøret romslighet. Én 6-fots-2 vennen satt i baksetet og hadde mer enn en one-tommers klaring. Han sa at takhøyde var mer enn han har hatt i baksetet av noen SUVer.

Det samme gjelder fra førersetet perspektiv. Som en 6-fots driver, hadde jeg godt hode clearance og benplass. Det romslige interiøret utvider lasterommet, som er bred, lett tilgjengelig fra baksetet og har en praktisk kombi stil oppføring.

Interiøret i Forenza har tilsynelatende en generell tema - enkelhet. Radio kontroller og annen instrumentering er enkle å bruke og har en grei design. Instrumentpanelet tallene har retro-stil lettering, og bakpanelet har et attraktivt lys grønn tone når belyst. En annen fin funksjon er dashbordet design. Dens strukturmønster ser ut (og føles) på overflaten av mange golfballer - hvis de var svarte.

Den Forenza, som mange biler, har ekstern nøkkelfrie oppføring, og funksjonaliteten er fin. Men høyfrekvent lyd høres ved lukking minner om en gnager i smerte.

Tatt i betraktning den betegnelsen som en kompakt vogn, har Forenza en god tilførsel av standard funksjoner: air conditioning, cruise control, AM / FM / CD (åtte høyttalere), tilt ratt med fjernkontroll stereo kontroller, 60/40 delt baksete, Elektriske vindusheiser og låser og oppvarmede og makt speil.

baksetet og har en praktisk kombi stil oppføring.

Interiøret i Forenza har tilsynelatende en generell tema - enkelhet. Radio kontroller og annen instrumentering er enkle å bruke og har en grei design. Instrumentpanelet tallene har retro-stil lettering, og bakpanelet har et attraktivt lys grønn tone når belyst. En annen fin funksjon er dashbordet design. Dens strukturmønster ser ut (og føles) på overflaten av mange golfballer - hvis de var svarte.

Den Forenza, som mange biler, har ekstern nøkkelfrie oppføring, og funksjonaliteten er fin. Men høyfrekvent lyd høres ved lukking minner om en gnager i smerte.

Tatt i betraktning den betegnelsen som en kompakt vogn, har Forenza en god tilførsel av standard funksjoner: air conditioning, cruise control, AM / FM / CD (åtte høyttalere), tilt ratt med fjernkontroll stereo kontroller, 60/40 delt baksete, Elektriske vindusheiser og låser og oppvarmede og makt speil.

Bilen er en valgfri funksjon er dens ABS bremsesystem, som gir $ 500 til veiledende base pris på $ 16.649. Destinasjon og håndtering øke prisen en annen $ 545 til $ 17.694 - et sterkt argument for vurdering blant økonomisk kjøpere.

Og til slutt, mens Suzuki ennå ikke være klar til å kjempe sin mer kjente konkurrenter på flere nivåer, fra produsenten syv år, 100.000 km drivverk garanti og 24-timers veihjelp kan ikke være lett avvist

Suzuki Forenza Wagon 2005

Sikkerhet - Driver og forsetepassasjeren sidekollisjonsputer, forsetepassasjeren kollisjonsputer foran, 24-timers veihjelp.

Drivstoff kjørelengde (anslag) - 20 mpg (by), 28 mpg (motorvei).

Garanti - støtfanger til støtfanger, 3 years/36, 000 miles; Powertrain 7 years/100, 000 miles, korrosjon, 3 år / ubegrenset miles.

No comments:

Post a Comment