Reiser østover fra Sacramento enten på Interstate 80 eller 50, hovedstaden i California strekker seg inn stadig voksende forstedene. Sierra Nevada foten lokalsamfunn snart følge, og deretter henholdsvis den kjente gambling og rekreasjon meccas i Reno, Nevada, og Lake Tahoe, California
Travlere motorveier eksisterer, men begge Northern California gjennomfartsveier ha sin del av hektiske pendlertrafikk og alle andre tenkelige transport bekymring.
Begge motorveier gir derfor perfekt arenaer for kjøretøy testing, særlig konsistent, jevn stigning i foten og mot skianlegg forhøyninger. Det er ingenting for bratt, men den stadige karakterene kan brått hjelpe presentere et kjøretøy makt styrker eller svakheter.
I min siste prøvekjøring av 2005 Suzuki XL-7, den nye mellomstore SUV som tilbys av den japanske produsenten, anvendt sistnevnte.
XL-7 har sin andel av attraktive funksjoner, deriblant en god pris punkt og massevis av imponerende standard funksjoner. Men akselerasjon og total motorytelse er ikke bilens sterke dress.
På out-of-town reisene på både Interstate 50 og 80, var XL-7 merkbar treg på stødig klatrer ut av flatland. XL-7 har en 5-trinns automatgir og 2,7-liter, 24 ventiler, 185 hestekrefter, V6 motor. Likevel, selv på solo turer til moderat heving steder, på riksvei passerer situasjoner, eller i andre trengte akselerasjon scenarier, en fot-til-gulv innsats var nødvendig.
XL-7, bør imidlertid ikke avfeies Det har vært introdusert som en utvidet versjon av Suzuki er kompakt Grand Vitara, med en 2,9-tommers lengre akselavstand, 22,9 inches av tilsatt lengde og nevnte større motor.
Nesten et dusin modell alternativer er tilgjengelige, fra basismodellen, 2WD, LX-4-dørs stasjonsvogn med manuell girkasse ($ 19.499) til 4-WD EX stasjonsvogn med automatgir og tredje seterad ($ 26.899). Min test kjøretøyet ble det 4-WD EX-vogn med automatgir. Med standard funksjoner, inkludert oppvarmede seter foran, skinn foran og bak seter, 6-platers CD og AM / FM lydanlegg med syv høyttalere, 16-lettmetallfelger, power-skråstilt sol og moonroof og Suzuki er 7 år, 100 000 kilometer drivlinje garanti , er $ 26,394.00 prispunkt tiltalende.
Så, også blir XL-7 er kontroller og materialer, og bilens lasterom er sjenerøs, om ikke mindre enn bare designet og orkestrert via forvirrende spaker.
en utvidet versjon av Suzuki er kompakt Grand Vitara, med en 2,9-tommers lengre akselavstand, 22,9 inches av tilsatt lengde og nevnte større motor.Nesten et dusin modell alternativer er tilgjengelige, fra basismodellen, 2WD, LX-4-dørs stasjonsvogn med manuell girkasse ($ 19.499) til 4-WD EX stasjonsvogn med automatgir og tredje seterad ($ 26.899). Min test kjøretøyet ble det 4-WD EX-vogn med automatgir. Med standard funksjoner, inkludert oppvarmede seter foran, skinn foran og bak seter, 6-platers CD og AM / FM lydanlegg med syv høyttalere, 16-lettmetallfelger, power-skråstilt sol og moonroof og Suzuki er 7 år, 100 000 kilometer drivlinje garanti , er $ 26,394.00 prispunkt tiltalende.
Så, også blir XL-7 er kontroller og materialer, og bilens lasterom er sjenerøs, om ikke mindre enn bare designet og orkestrert via forvirrende spaker.
Som andre Suzuki-modellene, er XL 7-instrumentering enkelt og pent utformet. Stor kontroll ringer tilby brukervennlighet og konsollen materialene er attraktive, selv faux tre trim. Likeledes har Suzuki noen innovative ideer for lagring avlukker og lasten områder for dagligvarer, sportsutstyr og lignende er på linje med de tilgjengelige andre biler i sin kategori. Seating er behagelig, og fra førerens perspektiv visjon er god og uten blinde flekker.
Som en 4-WD kjøretøy, tilbyr Suzuki en trykknapp, deltid system. Det er praktisk og har en lav girutveksling. I motsetning til andre produsenter, bør imidlertid Suzuki 4-hjulsdrift ikke alternativet bli liggende engasjert i tørre asfalten.
XL-7 er Suzukis tilbyr mot Ford Explorer, GMC Envoy og Toyota Highlander. Alle er høyere priset og har etablert nisjer i videresalg markedet. Suzuki har ikke noen historie - ennå. XL-7 ikke får høye karakterer i ride kvalitet, og det absolutt ikke er stille på veien, heller. Produsenten hevder 17 mpg gallon ved bykjøring, men Consumer Guide testere dokumentert en by gjennomsnittlig mellom 13,6 og 15,4 mpg.
Det er ingenting galt med en produsent som har stolthet sitt merkenavn, heller. Men den "S" emblemer på fronten grillen er spesielt stort, og det kan ikke hjelpe minner om Superman "S." Kort sagt, det er bare for stor.
Utover kosmetikk har imidlertid tilby XL-7 en god tilførsel av standard funksjoner for sin pris. Men det er ikke det beste valget i sin klasse og vil ikke bli før det minst får flere hestekrefter.
No comments:
Post a Comment