Her er en flere dyktige spesialist motoren mottakere i Tyskland, inkludert AMG, som er nå en del av DaimlerChrysler, og som er nå produserer sin egen V-8 motoren. Dette er avhentet å bli den mektigste produksjonen V-8 i verden. Så, er det Alpina som har hatt en lang tilknytning til BMW, slik at noen av sine modeller er faktisk bygget på BMW produksjonslinjer. Er den nyeste BMW Alpina B5 med en kompressormatet 5,0 liters motor med 500 bhp, noe som gjør det så kraftig som BMW M5.
Et annet stort navn i tuning i Tyskland er Brabus. Som de andre to forbedrer Brabus også suspensjon, hjul og bremser for sporty drivere. De trenger ikke bare putte en svært kraftig motor i en vanlig bil-sine modeller kombinerer vanligvis forskjellige endringer for å gjøre dem om til sportsbiler, selv om de ikke ser sporty.
Brabus har vært tuning Mercedes-Benz-biler i over 20 år, og i år det virkelig pouring makt. Alle motorene møte dagens utslipp regelverk til tross for den enorme makt utganger av noen av dem.
Ikke engang den mektige Mercedes-Benz SLR McLaren unnslipper oppmerksomheten deres, til tross for det faktum at det utvikler 626 bhp i standard-skjemaet. Egentlig økningen er ikke veldig bra, med et løft til 660 bhp på 6.500 rpm. Hjulene og dekkene er også annerledes, men dette er ment som et spor bil-åpen eksos er for bråkete for veien. Det akselererer til 60 mph i 3.5 seconds, og har en toppfart på 210 mph. Wow!
445 BHP I MERCEDES-BENZ SLK
Brabus vendte også sin oppmerksomhet mot får mest strøm mulig fra Mercedes-Benz SLK sportsbil, som er ganske en liten bil, og en god del mindre enn den flaggskip SL coupe. I standard-skjemaet har den mektigste SLK en AMG 5.4 liter V-8 som er ganske stort for denne størrelsen på bilen.
Brabus har vært i stand til å presse en 6.1 liter V-8 i SLK-det er basert på AMG 5.4 liter V-8. Motoren er kjedelig ut og har en lang slag veivaksel å få 6.1 liter, og det vil sette deg tilbake om $ 38 000 – som er bare for motoren, biter som går med det og installasjon.
Hva får du? En kraftig motor som produserer 445 hk ved 6000 rpm sammenlignet med 360 bhp-ganske mye for en kompakt bil som SLK. Og rask: Brabus siterer en 0-60 mph tid på 4,3 sekunder. Toppfart er begrenset til 190 mph, sammenlignet med en grense av 155 mph for den vanlige bilen. Jeg tviler på det vil gjøre mer enn 190 mph uansett, men ved å sette en limiter på motorstyringssystem Brabus innebærer det vil gå raskere.
ELLER 193 BHP FRA EN LITEN MOTOR
På den annen side, hvis du ønsker en SLK, men ønsker en liten kraftig motor, så du kunne kjøpe endret Brabus SLK 200 kompressoren. Motoren er allerede kompressormatet, så med mindre modifikasjoner makt er økt fra 163 til 193 bhp, og dreiemoment økte til 192 lb-ft-en økning på 10%. Det er ganske en beskjeden gevinst, men takket være mellomtoner, vil den utføre nesten så vel som SLK med standard 3,5 liter V-6-motoren, som sannsynligvis vil bruke mer gass.
Enda lenger ned i feltet tilbyr Brabus en spesiell versjon av the smart Roadster, nå går ut av produksjon, så det ikke er å tjene penger. Innstilt versjon produserer 100 bhp opp fra 80 bhp av standarden bilen – og den ekstra kraften gjør en stor forskjell til bilen.
Det er ingen tvil om at disse bedrifter vet hvordan du skal gå for strøm! Men hvordan er tunere stand til å gjøre slike store endringer i disse dager? Det alle resultatene fra den lave kostnaden av moderne datamaskin kontrollert apparat verktøy, noe som kan gjøre en bunke med ti komponenter på nesten samme pris per del som for 1000.
Tjue år siden, selv racing bil beslutningstakere kunne knapt råd til å gjøre spesielle veivaksler for noen motorer- og hvis de kunne det ville ha tatt seks måneder å få dem. Nå, når maskinen er programmert, kan det arbeide på egen hånd og slå ut en en-off i løpet av noen timer. Dette er en av de skjulte måtene som disse små selskaper er i stand til å produsere sine egne spesialist komponenter eller selv motorer, og dermed gi entusiastiske drivere mer ytelse.
No comments:
Post a Comment