Thursday, November 8, 2012

Wheelskins: Chrome For stylet hjul

"Wheelskin" er et relativt nytt begrep. Wheelskins ble oppfunnet i sent på 1990-tallet for å gi en rimelig måte å sette chrome på stylet hjul.


Hvis du ønsker å lese denne artikkelen med bilder av klassiske biler som illustrerer eksempler gitt, gå til http://www.autoamenity.com/FAQ/Wheelskins.htm


Etter andre Verdenskrig introdusert auto racing entusiaster ny teknologi og materialer til alle aspekter av rase biler å redusere vekt og bedre hastighet og håndtering. En av disse forbedringene, 'mag hjul' forblir i morsmålet til denne dag.


Halibrand magnesium hjul gjennomført hver bil som vant Indy 500 fra 1946 til 1963. De tidlige hjulene var laget av magnesium, som var langt lettere enn stål og en selv tredje lettere enn aluminium. Den store ulempen av sanne magnesium rattet var behovet for å pusse den regelmessig, fordi magnesium reagerer raskt til luft og vann til å produsere en tung overflaten oksid, som deretter groper. Skifte til aluminiumlegeringer redusert disse problemene.


Tidlig aluminiumslegering hjul ble gjort i ganske enkle design. Som mer sofistikert, høy styrke molding og smi prosesser ble utviklet, mer intrikate og kunstnerisk design ble vanlig. Det opprinnelige formålet med redusert vekt for spor ytelse forvandlet til stil og uttrykk.


Adopsjon av "stil" legering hjul ble utbredt i high-end gaten maskiner av tyske produksjon, og som dyre ettermarkedet alternativer for resten. Til slutt, store amerikanske og japanske produsenter begynte å tilby stylet lettmetallfelger først som alternativer, og på slutten ' 80s som standard funksjoner. Top modeller av selv de økonomi merkene tilbudt stylet stålfelger.


Ankomsten av stylet lettmetallfelger åpnet en ny serie med stilistiske uttrykk til auto-eiere. Snakket og virvel mønstre kan forlenge sømløst til den ytre kanten av hjulet. Som datastyrt maskinering teknologi avansert, ble det rimeligere å ingeniør muggsopp, så et større utvalg av design ble tilgjengelig og prisene redusert.


Chrome, den endelige fashion statement, ble brukt til alle varianter av stylet hjul. Dette alternativet er populære, men dyrt, i størrelsesorden flere hundre dollar per hjul. Dessverre, en av ulempene med faktiske chrome plating på bilen hjul er dets tendens til å ruste når de utsettes for vinteren
salt kjøreforholdene. Derav den fine print påminnelse i firmalisenser av chrome hjul produsenter: "Ikke kjøre chrome hjul i snø!" og "Salt kan svekkes og korrodere din chrome."


Wheelskins ble oppfunnet i sent på 1990-tallet for å gi en rimelig måte å sette strålende forkrommet plast dekker på stylet hjul. Presisjon formene var designet for å produsere billig korrosjonsbestandige deksler som perfekt samsvare med geometrien av stylet hjul, og "passer som hånd i hanske" eller som en ekstra hud. Det finnes flere produsenter av wheelskins, to mest kjente er bedragere ™ og Wheelskins merker. Det er bare én modell av Wheelskin som samsvarer med hvert bestemte stylet hjul, og at wheelskin passer ikke noen andre hjulet.


Stylet hjul har ikke normal fordypningen i perlen for standard hjulkapslene å montere inn. Derfor ble Wheelskins utformet med metall å fange den ytre kanten av felgen eller hjulet, slik en hjul-vekt gjør. De nyeste Wheelskins-modellene bruke center klipp som Grip rattet ved foten av sin eiker.


Wheelskins har blitt den best bevarte hemmeligheten i moteindustrien hjulet. En gang installert, kan du ikke fortelle forskjellen mellom dem og virkelig forkrommet hjul fra mer enn 5 meter unna. Tusenvis av settene er solgt til nye og brukte auto forhandlere, som monterer dem på kjøretøy på mye. De tusenvis av biler er solgt til kunder som er veldig glade for at de har kjøpt chrome hjul til røverpris.

No comments:

Post a Comment