En alternativ tittel for denne artikkelen kan være "tror ikke å kjøpe en ny bil vil løse alle ills fordi det ikke!
Rask tilbakespoling til en skrullete sommerdag i 1997, og våre uforferdet instruktør er sett til å nærme hans valgte Automobile leverandør sjekk bok på klar. En veldig spennende tid å kjøpe en ny bil for kontanter for tiden (og sannsynligvis etternavn) i sitt liv, så du skulle tro. Tro om igjen, stormen skyene er brewing (faktisk jeg tror de kan koagulere)
Det er verdt å peke på dette stadiet bilen hadde blitt beordret litt tid før og et sett med OEM legering hjul var som skal monteres. Angi utstillingslokale med stort smil på ansiktet, å bli møtt med en like ekspansiv smil fra Service Manager, som var en gammel venn og bilkjøring rådgiver fra mange år tidligere. Jeg er sikker på at the ekspeditør ville ha foretrukket å har jobbet med meg selv, men i denne verden er det som du vet ikke hva du vet, hvis du får my drift.Tilbake i de dagene før glistening nye rustfritt stål og glass Emporiums som vi er vant til i dag når vi besøker viktigste forhandlere, var det en bit grov og klar og ingen cappuccino på trykk. Likevel, alt var rolig, vennlig og full av forventning. På dette stadiet var uten snev av hva å komme
.Bilen er klar Sir; vanlig pleasantries av blir ført til venter dyret (og det gjorde det vise seg for å være nettopp det!) og en stillhet mens vi var lov tid til å gispe og smile og generelt føle-good om oss selv. Bilen gjorde ser fantastisk med sin metallisk blå maling, skinnende legering hjul og elektrisk foran windows og andre niceties.
Dette var en onsdag i måneden av August, og solen var skinner, fuglene synger (ingen regn for en endring) og alt var vel som vi fullført formaliteter og forberedt for våre ny opplevelse. Det var faktisk en stor spennende, men jeg var ikke til siste! Et par timer senere med bare 70 miles på klokken alle elektrisk gikk og ut av vinduet gikk meg håp, for å bli erstattet med en foreboding som så viste det seg var helt berettiget.
Det første problemet med bilen ville ikke ha vært så ille ikke hadde det vært for det faktum at to datteren min og jeg var booket på irsk bilen er for fergen til Storbritannia på følgende søndag kl 8,00.Hjertet mitt sank da jeg innså at det var bare to dager eller mindre for å få bilen kjørbart. I tilfelle av bilen ikke er klar i tid, en erstatning bil og nødvendig forsikringen dekker ville måtte være klar ved slutten av spill på fredagen, og dette var nå 2: 00 pm onsdag. ikke bra!
Tilbake på utstillingslokale, med smiler lenge var siden glemt, bobiler ulykkelig å si mildt. Jeg glemmer hvilket bilen vi kjørte hjem og forbereder det verste, som faktisk skje. Feilen kunne ikke diagnostiseres og vi akseptert motstrebende en annen erstatning bil, litt større, for å ta oss på våre eventyr. Vi var alle svært skuffet over ikke å kunne vise fram våre ny maskin til slektninger og venner, men som det viste det seg større bilen ble en stor fordel på retur reise med alle ekstra reservoarene som en 2000 mil tur gjør en liten familiebil.
To uker senere, trygt hjem fra en utmattende runde med familie, venner og motorveien overdose, gledet vi seg til henting av våre ekte bil; som jeg er sikker, den også, gledet seg til den nye eieren (eller var det?)
Det transpired at to eller tre Auto Electrical Engineers hadde mislyktes i å finne problemet og med timer tikker unna raskt til ankomst av eieren, noen nødstilfelle tiltak var nødvendig hvis et Lynsjing (eller verre) skulle unngås. Sa-tjenestebehandling tok i oksen ved hornene og gikk svært raskt, men ganske ved en tilfeldighet, for å oppdage funksjonsfeilen. En enkel kortslutning på rattakslingen når rattet var fullstendig låst posisjon.
Problemet løses----Happy bobiler igjen …not for lang dessverre! Aldri har hatt en slik debilitating situasjon, (minst i bilkjøring forstand!) med noen nye bil før de forrige tjuefire syv årene, følte jeg overbevist om at verste var over.Det var bare bare begynnelsen og det ville være mye verre de neste tolv månedene og utover.
Tydelig mine planer for fremtiden som inkluderte garantert, problemer gratis motoring, hadde tatt en alvorlig knockdown eller som Jim Edwards vil si et "fredag kveld smackdown". Jim, er som noen av dere vet en master Internett Marketing Guru og forfatteren selv om han ikke liker begrepet. Jeg vil sette hans URL i ressurs-boksen på slutten, for de av dere som er interessert i en real life suksesshistorie. Jeg har Jim takke for å hjelpe meg å komme ned og skitne med min tekstbehandlingsprogram, og hvem vet kanskje en dag jeg vil kunne ha råd til å gå inn i et utstillingslokale på nytt og kjøpe det jævla stedet og deretter kanskje, bare kanskje, jeg vil få noen tjeneste.
Det er litt for utmattende, reliving de sterk dagene for mer enn en time om gangen, så resten av historien og det er en lang en, vil følge i neste kapittel. I mellomtiden kan du kjøre trygt og husker læring er en levetid okkupasjon.
No comments:
Post a Comment