Irsk kjøring scenen. En instruktører perspektiv
Kjøring miljøet
Dagens bilkjøring miljø er svært annerledes enn det tretti eller selv femten år siden en rekke viktige årsaker, og vi vil undersøke disse for å få et inntrykk av hva slags ferdighetene som trengs for å overleve i dagens verden og bo ulykke gratis. For første gang i over ett hundre og femti år våre befolkningen har overskredet 4 millioner, og fortsetter å øke jevnt.
Demografi
I en alder av vår befolkning er helt unik, og ifølge folketelling 2002 finnes det omtrent 640,200 mennesker i 15-24 år braketten som er i, eller nærmer seg, en alder der de vil kjøre. Kan være klar på dette punktet-…every person i dagens Irland vil aspire å drive og eie en bil i dette velstand-miljøet for karriere, familie og sosiale anledninger. Tidligere inntil du hadde potensial til å være i stand til å eie en bil var det ganske vanlig ikke å bry å lære å kjøre. De som måtte komme til å jobbe på avstand tendens til å stole på naboer og venner eller slektninger for å være den stadig tilstede sjåføren. Det er veldig vanlig i dag for en eksodus fra byens grenser ut til åpne landet å leve med et stort antall hus, beklager mansions; blir bygget på tilsynelatende breakneck hastighet. Trekning av landet luft og søt lydene av fugler i morgen synes å være en uimotståelig magnet for byen dweller. En bil eller tre er tatt for gitt. Selvfølgelig, vi er en nasjon av ivrige gartnere nå og vanlige turen til hagen sentrum kan ikke utføres av offentlig transport fordi den ikke finnes i de fleste landsbygda. Alt dette betyr at vi har et langt større antall biler og drivere på veien enn for tretti år siden og til ulike tider på dagen på grunn av for mange varianter i arbeidstimer. Så er det neppe en tid når du er neppe møte et annet kjøretøy. Seks am under arbeide uke kan være like farlige som fem thirty rushtid.
Elev-drivere
Gjeldende antall elev drivere er estimert til 350.000 og dette fortsetter å være svulmet og ble av økning i våre innvandrerbakgrunn, som både expatriates og non-borgere definere hjem her for første gang. Venteliste for en Driving Test har nådd en all time high på grunn av hovedsakelig disse demografi, men også til et relativt lite antall kjøring Examiners. Denne situasjonen behandles i øyeblikket med sannsynligheten for et utenforstående byrå som er utarbeidet i å gjennomføre en ytterligere 40.000 kjører tester i løpet av et år. Mens det er uheldig at alle drivere må vente så lenge for å kunne sitte deres Test er det en mulighet for dem å lære noen svært viktige ferdigheter og forberede godt for testen.
Det er veldig vanlig for kandidater til å forlate sine leksjoner til siste øyeblikk som svært ofte gir et negativt resultat. Verre fremdeles, er feilaktig tro at den lengre kjører den større sjansen for bestått testen kjører. Uten profesjonell leksjoner er sjansene for bestått testen ganske ekstern; men mer avgjørende vil være mangel på grunnleggende ferdigheter som fører til ulykker som kan og bør være forebygges.Passerer Driving-Test mens absolutt en milepæl i en persons drivende karriere, er bare begynnelsen av en livet –long prosessen ikke slutten.
Profesjonell undervisning
Kjør for livet trygt kan oppnås med riktig sinnet sett og kunnskap at god grunnleggende ferdigheter er grunnlaget for læringsprosessen og nød å bli forsynt av profesjonelle instruktører og ikke slektninger eller venner. Praksis med mamma eller pappa er veldig nyttig, men bare i forbindelse med riktig Tuition. Å kunne flytte en bil nedover veien, og kanskje endre et tannhjul eller to og selv steer ut av problemer er ikke nivå av ferdighet trengs for å holde meg i live, og handler om så langt fra den nødvendige kjøring Test standard som vi er fra månen.(ca 250 000 miles, beklager 400.000 Km ved siste telling). Jeg er ikke noe som tyder på at vi trenger til å drive en fjerdedel av en million miles
Ny teknologi
Utvikling av teknologi over de siste flere år har hatt en stor innvirkning på kjøring miljøet både positive og negative. Bedre veier og veien merking gjør kjøreopplevelsen mye mer behagelige spesielt på hutonger; men til tross for millioner av Euro brukt på hovedveien-infrastruktur, Irish veiene blir trolig værende som de alltid har vært, vanskelig og full av fare for nybegynnere eller turist-Driver.
Lovgivning, mest som har utgikk fra Europa, har bidratt til å bedre vedlikeholdt bilene, som er mer miljøvennlig og mer lett å kjøre. Etter å ha sagt at en bil vil ganske enkelt gå av og gjøre sine egne ting hvis driveren ikke har fått muligheten til å kontrollere den under alle slags vær og dårlige veiforhold.
Biler er mye bedre isolert enn år siden så inntrykk av fart er ingenting som hva det var tretti eller førti år siden når du egentlig visste du var ute og reiser på 70 mph. vindstøy og vibrasjon holdt du flyalarm og klar! Selv små familie biler har i dag muligheten til å reise på 100 mph (eller 156kph) uten for mye coaxing. Tilbake da hadde en mye større kapasitet-motor av si 1500 cc en hastighet på rundt 75 mph (120). Denne enkel hastighet gir nye og uerfarne drivere muligheten til å overskrider langt sine evner uten å realisere den.
Sysselsetting
I dagens Irland har vi nesten full Sysselsetting og mange sektorer lider av en mangel på dyktige ansatte, den kommersielle drivende sektoren som er en av mange. Flere arbeidsplasser og behovet for å komme til de jobbene på gang har skapt et samfunn som er i flukt med velstand og awash med et stadig økende antall nye biler på veiene. Muligheter som nå blir opprettet for yngre mennesker med full kjøring lisenser er mange. Faktisk de fleste yrker nå krever at du har en full lisens for kjøring, og det sikkert ser bra ut på en C.V. spesielt hvis du er i yngre alder braketten. Så få til det alt du de unge og ikke la den til senere i din career…. Gjøre det nå!
Ulykker
De fleste av disse nye biler på veiene er å være piloted av elev drivere, en god andel av dem, ikke ta drivende leksjoner profesjonelt.
I motsetning til de fleste av resten av våre europeiske naboer har vi ennå ikke obligatoriske undervisning elev-drivere, selv om det blir foreslått. Derfor har vi en situasjon der elev drivere kan kjøpe en bil og bare hodet av i bredt blue yonder uten den nødvendige kompetanse til å kontrollere hva er egentlig en dødelig våpen. Våre ulykke statistikk Bjørn ut dette punktet, og det ville være til stor nytte for hele samfunnet til å se en reduksjon i disse forferdelige tallene
Siste E.U. direktiver har utvidet omfanget kjører testen og ikke før tiden. Det må være minst en grunnleggende kunnskap om instrumenter og utstyr før du kan sende Driving-Test i dag, men det er fortsatt mange kompetanseområder kjøring som ikke kommer under helsedepartementets irske kjører testen. En Nødstopp; landevei kjøring; høy hastighet kjørebaner erfaring og en større vektlegging på fare persepsjon ville gå en lang vei å bedre standarder på dagens veier som blir innlemmet i kjøring-Test.
© Astral skolen av bilkjøring 2000-2005
No comments:
Post a Comment