Wednesday, October 3, 2012

2005 Corvette LS2 400 hk motor

Ny Corvette har en 400 hk motor så kjente navnet på LS2. Den foregående aktiviteten ble LS1-modellen til en mer 350 hp. Denne motoren sammen med aerodynamikk lar denne Corvette å ha den høyeste toppfarten av noen Corvette, inkludert den eksotiske ZR-1-modellen fra tidlig på 1990-tallet. Denne nye motoren er alle aluminium og med Z51-pakken, tillater raskeste akselerasjon av en modell som er tilgjengelig for øyeblikket.


Teamet vurdert å bruke en 405 hp LS6 motor, men det hadde mye av spesielle komponenter i å få den hestekrefter. De var redd at CA-modulen kan ha vært altfor aggressiv for dagligdagse gate kjøring. Når laget ferdig, kom de opp med en 400 hk motor ved 6000 RPM. Motoren også skryte av 25 lb-ft større dreiemoment enn forrige motoren. Dreiemoment tallene er 400 lb-ft ved 4400 RPM. Nå er motoren større. Slagvolum økt fra 346 cu i til 364 cu i. Dette ble oppnådd ved en større sylinderen 101.6 mm. Strøket forble det samme på 92 mm. LS2 bruker også en høyere Heis-cam og sterkere ventil springs. En annen motor funksjon er throttle kroppen har økt fra 75 mm til 90 mm som tillater mer luft inn i motoren. Par alt dette sammen med nye flat øverste stempler på en høyere komprimering av 10.9:1 og raskere å svare drivstoff og motor management datamaskiner resultater i en av de mest avanserte motorene GM puttet i en bil.


Andre interessante funksjoner i layouten for motoren inkludert fremover motoren 1 ". 1 "? Hva kan det gjøre? Faktisk, det er tillatt for en bedre eksos systemet, som igjen gav bilen mer strøm. Det er mer enn nok kraft til å overskride trekking av bak dekkene. Men cornering også måtte bli vurdert i motordesign. Hvis bilen er i stand til 1.0 + G i maksimal cornering, er dette tilsvarende slår motoren på sin side 45 grader. Teamet gjort en annen windage skuff og olje pickup til å kontrollere Smøresystem under dristig kjøring. Omstruktureringen også tillatt teamet å eliminere "gull-fløyen" olje Panorer av gamle modellene rom for mer eksos arbeid til å justere ytterligere motoren.


Men hvordan alle disse endringene påvirke den generelle gassforbruk? Ny Corvette kan få 23 mpg på kombinerte EPA byen/highway testen. Det er bedre enn 320 hp Porsche 911 på 20 mpg. Glem 400 hp Ferrari Modena på 12 mpg.


Denne nye motoren har blitt fullstendig redesignet for Corvette-entusiast, og viser en enorm innsats GM har satt fram for denne nye modellen. Dette er uten tvil den beste Corvette noen gang produsert.

No comments:

Post a Comment