Thursday, October 4, 2012

What�s nye C6 Corvette har Over siste C5 modell?

-Side-effekt kollisjonsputer
-DVD-navigering
-OnStar
-XM satellittradio
-Friksjon kontakten på veien er større
-Drivetrain tåler mer hestekrefter
-Bremser er tyngre
-Lettere motor
-Lysere eksteriør
-5 "kortere men lenger wheelbase
-Åpne grill foran


"En Corvette er ikke om transport, det handler om inspirerende og oppfylle drømmer"


Ny Corvette ble besluttet å skryte av en ytelsesnivået til den gjeldende Z06-modellen. Chevrolet ønsket base modell å være like kraftig som deres gjeldende 400 hp toppen av linjen Z06. Sammen med denne ekstra hestekrefter ønsket de hastighet. Behagelig hastighet i området 180 mph. Den enkleste måten å oppnå dette var gjennom å redusere dra. Men det var noen problemer. Nye tilbake dekkene var større og foran har en åpen grill. Som dreper din luftmotstandsfaktor i vindtunnel testing. Også, vedtaket ble gjort til å gå med integrert lykter som var så liten; de var ikke selv tilgjengelig for gruppen skal bruke i utformingen. De måtte bli gjort nye. Den funksjonelle bakre spoiler integrerer tredje brems lyset, og det er en diffuser som dirigerer air forbi eksos tips. Bilen ble forkortet av 5-"øke sjansene for dra-indusert turbulens på slutten av bilen. Men ikke alt var negativ. Bilen var smalere, og hadde lavere bakkeklaring. Ingeniørene ikke bare testet denne design omfattende (nesten 500 timer i wind tunnel), de testet flere modeller for å komme ut med gjeldende gjengivelsen.


Vekt også måtte være befri seg for å få mer ytelse. Ved hjelp av flere aluminium i kroppen strukturen var den største trekk GM som er gjort for å redusere vekten. Bilen var nye aluminium-deler til brace hovedrammen for å forbedre krasj worthiness. Også, siden innvirkning bjelker ble endret til aluminium i stedet for stål. Låsemekanismen i dørene ble endret til en elektronisk versjon, som røyter vekt, men også var ny nyskapende teknologi. Jeg trodde de bare lagt nye låsene fordi de var kult. Kroppsdeler paneler ble også endret til en annen type materiale. Fendere er laget av ulike materialer enn støtfangere, og som er forskjellig fra hette. GM sett på 5 forskjellige typer plast sammensetninger. De viktigste panelene er laget av en polyester ark-molding sammensatte som er forsterket med glassfiber. 15% Mindre nye panseret er 35% lettere, men 40% stivere. Den fiks tingen om denne tekniske analysen er at de gjorde bilen lettere, kortere, men stivere.


La meg fortelle deg om glasset. Bakre glasset er pre-curved, som du vet. Men området bak speilet er flatere. Dette fjerner forvrengning fra varme og kalde dager. Side-speil fikk også redesignet for å redusere vindstøy. De ser ganske mye det samme, men teamet tilbrakte lange timer i vindtunnel tilpasning bare side-speil. Den andre godt med glasset er taket-panelet. Flyttbare taket-panelet er polykarbonat, thermoset for malt topper eller gjennomsiktig. Det er den samme verktøy å lage paneler, bare ulike materialer.


Det er mer til å gjøre corvette rask og morsom. Denne delen er motoren. Jeg skal forklare noen fiks ting teamet gjorde på denne nye LS2-motoren i min neste artikkel.

No comments:

Post a Comment