Hvis du er edru, så har du ingenting å bekymre, rett? Ikke nødvendigvis. Problemet med å bli blinket ut av trafikk som en mulig DUI er at offiseren har allerede dannet visse forventninger: han er psykologisk disponert for å "se" hva han forventer å se - og han forventer å se en beruset person bak rattet. Så øyne rødlig av tretthet, alkohol på pusten fra en enkelt drink, og nervøs fomle med lommeboken prøver å få førerkort vil bli sett på som corraborating disse mistanker. Og deretter din fremtid skal avhenger presterer godt på feltet nøkternhet tester - tester som er notorisk vanskelig for noen å passere.
Så hvordan unngår du å bli dratt over i første omgang? Vel, hjelper det for å vite akkurat hva politiet er ute etter. De fleste av dem har lært hva kjøring symptomer angir den relative sannsynligheten for at driveren er beruset. Denne opplæringen er vanligvis basert på forskning utført av føderale National Highway Traffic Safety Administration og gjengitt i et hefte som er ment primært for politi, "Guide for oppdage drukket drivere på Night". Heftet inneholder en "DUI gjenkjenning Guide", som identifiserer 19 vanligste og pålitelig innledende indikatorene av fyllekjøring - sammen med prosent sannsynligheten for at driveren viser symptomet er, faktisk, under påvirkning. Følgende er en liste over symptomer og sannsynligheten for forgiftning. Dermed, for eksempel forskning indikerer at "sjansene er 65 av 100" at en driver som er å gjøre en bred sving eller skrevende en lane linje har en blod-alkohol konsentrasjon over den lovlige grensen.
-Snu med bredt Radius 65
-Skrevende Center eller Lane markør 65
-Viser seg å være beruset 60
-Nesten slående objekt eller kjøretøy 60
-Veving 60
-Kjøring på enn utpekte kjørebane 55
-Swerving 55
-Langsom fart (mer enn 10 kilometer per time under grensen) 50
-Stopp (uten grunn) i trafikk Lane 50
-Drivende 50
-Følgende for tett 45
-Dekk på Center eller Lane markør 45
-Bremsing uberegnelig 45
-Kjøring i motstridende eller krysset trafikk 45
-Signalisering strid med kjøring handlinger 40
-Stopper upassende (annet enn i lane) 35
-Snu brått eller ulovlig 35
-Akselererende eller seg raskt 30
-Kjørelys av 30
NHTSA forskning tyder på at symptomene er sjelden sett i isolasjon; offiserer se vanligvis en rekke kjøring symptomer før trekke mistenkt over. Og sjansene for en sjåfør blir beruset når flere tegn er iakttatt kan også beregnes: "når to eller flere signaler blir sett, Legg 10 til den høyeste verdien blant de signaler som er observert. For eksempel, hvis emnet er observert å være veving (60), og følgende for tett (45), det er 70 sjanser av 100 som hans blod-alkohol er over den lovlige grensen.
Fartsovertredelse, forresten, er ikke et symptom på DUI. På grunn av behovet for raskere dom og reflekser, kan det faktisk tyde nøkternhet. Du kan få stoppet for fartsovertredelse, men minst du ha ikke offiseren nærmer seg bilen forventer å gjøre en DUI arrestasjon.
Så hvis du kjører hjem sent en natt, alltid huske på hva politiet leter etter-- og kjøre tilsvarende.
No comments:
Post a Comment