Monday, July 9, 2012

2006 Mazda Mx-5 Miata--fri ungdom i sportsbil verden modnes

Mazda har gjort det igjen. Først, de reinvigorated sportsbil markedet tiår og et halvt siden med innføringen av Miata for 1990. Deretter fulgte selskapet opp med en ny versjon som var god nok til å gjøre Miata sportsbil mest solgte i historien.


Nå, i 2006, har de toppet som med en tredjegenerasjons Miata som har som sofistikert som langt dyrere sports biler, til tross for å holde sin rimelig prislapp for lav-20-tusen dollar.


Sammenlignet med de to tidligere versjonene, er 2006 MX-5 Miata litt større i de fleste dimensjoner og gevinster ca 50 pounds. Det fortsetter med sin fire-sylinder motor, men nå er det en 170 hk 2,0-liters i stedet for en 142-hp 1.8.


Slipping i interiøret, er det åpenbart at Mazda's junior sportsbil har vokst litt. I stedet for vinduet vinduspostene har en slags albue-høyde følelse, føler du nå som om du sitter lavt i bilen, i stedet for å sitte på den. Sammen med the hytta ekstra rom leveres en mer oppskalere utseende til interiøret. Selv om fortsatt ikke akkurat plysj følelse, den nye Miata erstatter sine forgjengere retro spartansk stil med en noe mer overdådig utseende. Skinnseter er både lett på øynene og bakre. Konvertible toppen har en klut overflate og et glass bakvinduet, og det kaster pent inn en jevn haug som latches ned skjemaet en jevn profil uten en egen cover.


Samlet gleder hytta i både design og kjøring av. Det er en subtil, høy kvalitet føler for det som snakker om biler koster langt mer enn våre testerens $25,000 prislappen.


Avfyring motoren opp bringer frem en sporty purr som kanskje en tad mer beseires enn Miatas tidligere, men likevel tilfredsstillende. Når rullende, gir plante foten i gassen en større gledene av nye Miata. Motoren føles litt sterkere enn sin makt vurdering kan innebære å gi gutsy akselerasjon på lave hastigheter og veldig hyggelig bestått makt uten downshifting. Det føles aldri strenge eller masete.


Utfyller den gleden er shifter. Tradisjonelt en sterk farge på Miatas siste, den nye versjonen fortsetter å være merke. Selv om ikke helt som pleasingly mekanisk følelse som før shifter er nøyaktige, med det passer springe og veldefinerte gates. Knytte det hele sammen er pedaler som er godt linjeavstand for enkel heel-and-toe downshifts.


Når acclimated til den nye Miata grunnleggende kontroll personlighet, er det på tide å takle noen svingete veier. Og du vil raskt finne at dette aspektet av den nye bilen er der den nye Miata er forskjellig mest fra sine forgjengere.


Mens den generasjon- og - to Miatas var kjent for å ha lav håndtering grenser og nesten toylike tossability, den nye Miata føles heftier, mer alvorlig og åpenbart mer kapabel. I tidligere Miatas ba ideen om slipping og skli til bakre ende var så opplagt og grunnleggende som å sette toppen ned på en solrik dag--Miata praktisk talt for slike frodighet bak rattet.


De nye Miata svarer på slike halen fin shenanigans med alle kontroll og kommunikasjon av Mazda's tidligere lite sprites. Men nå bilen bare ser ikke ut til å be om det med en sterk stemme. Denne versjonen vesentlig høyere grep og mer potente motoren i stedet gjøre det mer fornøyd med høye hjørne-posten hastigheter og jevn, selv styring-hjulet innganger.


Disse tingene sagt er, denne Miata virkelig glad i dette miljøet. Mens tidligere Miatas tendens til å ha en vill, fri personlighet svingete veier, den nye versjonen hauls gjennom slår som om låst bort på rails, med minimal kroppen mager og svært høy grenser som ikke er like enkel å opprørt.


Det er fortsatt veldig morsomt. Det er litt annerledes type moro.


Det er klart at Mazda igjen har laget en sann lille perlen av en sportsbil. Det er ikke en PIP eller skrangle å bli hørt, motoren har en glatt, nesten eksotiske personlighet og kjøring kontrollene er nøyaktig og solid. Du befinner deg dobbelt sjekke klistremerke for å se om dette er virkelig en $25,000 sportsbil--masse rivaler koster $15 k mer enn Miata får ikke disse ting mye (Hvis noen) bedre.


Som for hvordan denne nye Miata utformer samlet sammenligner til sine forgjengere, bilde en fyr som var elskelig men litt over-eager på college. Nå har han vært ute i den virkelige verden i årene og kanskje fått en graduate grad.


Han er egentlig ikke den samme fyren lenger, men han kommandoer mer respekt. Og han er fortsatt en hel masse moro å være rundt.

No comments:

Post a Comment