Sunday, July 8, 2012

Budsjettverdi ytelse-bil - Honda CRX

Ser for sportsbil spark, men med overflod av hastighet deler og enorme Modifikasjon potensialet til en Civic? Look no further enn Honda's feisty liten CRX.


Disse lommeformat coupes gjorde sin debut for 1984. Egentlig en to-seters versjon av nyutformede Civic også innført det året, CRX var først rettet mot folk som søkte sparsommelig commuting (base 1.3 liter versjoner hadde EPA drivstoff økonomien rangeringer av 51 mpg byen, 67 motorveien).


Men den virkelige nyheten for entusiaster kom året da Honda ga CRX sin sporty Si versjon, som omfattet oppgradert suspensjon ytelse orienterte dekk og en varmere 91-hp-versjon av sin 1,5 liters motor--bra for sub-nine-andre 0-60 mph ganger i featherweight bilen.


For 1988 bøyd en helt ny CRX, basert på nytt på en ny Civic plattform. CRX'S wheelbase økt, og denne Andregenerasjons design var litt tyngre og større samlet. Heldigvis forble ytelse i samme liga, med SIS hestekrefter ratifisere øke 105, så 108 for følgende år. For 1990 fikk CRX fire-hjuls-platen bremser.


Som søt av en bil som den var, denne generasjon av CRX var bestemt til å bli sist--Honda produksjon linjen etter 1991, erstatte den med lignende, men åpne-roofed Del Sol flere år senere.


I dag, brukte CRXs er ganske lett å finne, men det kan noen ganger være vanskelig å måle deres sanne verdi--fullstendig lager de viser mindre og mindre siden disse bilene ble umåtelig populær hos sport-kompakt fans. Prisen på en bestemt CRX kan ofte avhenger av ulike oppgraderinger den mottas.


Populære Modifikasjon inkluderer kroppen prosjektpakker, egendefinerte maling, ettermarkedet hjul, og varmere VTEC-motor bytteavtaler. Som med alle endrede bil, ser du nøye på hvor godt oppgraderinger utføres. I de fleste tilfeller vil arbeidet gjort av bilens eier, som har erfaring med talent og budsjett er unknowns.


De fleste CRXs nå selge for mindre enn $5000, med mange av dem under $3000. Disse sub-$ 3 k CRXs har en tendens til å være uendret. Og uendrede CRXs også en tendens til å være urestaurert.


Det kan være et viktig punkt, fordi alle CRXs er minst 14 år gamle--en masse dem er ganske lei. Du er ikke sannsynlig å finne en CRX med mindre enn 100 000 miles på dette punktet. Derfor kjøpere som ønsker et helt lager eksempel til å begynne med må du vurdere nøye hvor mye penger og tålmodighet de er villige til å vie til grunnleggende mekanisk reparasjoner.


Første generasjon CRXs får slags knappe, men hvis du har din hjertet satt på deres tynnere og ørehårstrimmeren dimensjoner, de bilene kan bli funnet med litt tålmodighet. Og en pluss er at de har en tendens til å vises i den nedre enden av prisklasse.


Uansett hvilken generasjon eller nivå av endring, kan Hondas lille CRXs tilby big-time moro. De er gode artister til å begynne med, det er nok av ettermarkedet ting tilgjengelig og prisene er omtrent så lavt som ytelse biler gå. Sjekk dem ut.

No comments:

Post a Comment