Sunday, July 29, 2012

Toyota endret ventil kroppen

Som mange Toyota og Jeep eierne vet, AW4 / Toyota 340, GEC og A341E serien av overføringer generelt er svært godt gjort og demonstrere fremragende holdbarhet i uendrede programmer. Rammeverket er til stede for et ekstremt sterk overføring som skal brukes i en høy ytelse eller ekstrem duty programmer.


Problemet er at den opprinnelige kalibreringen er utformet for komfort for driveren i stedet for ultimate komponenten styrke. Myk, skyve-SKIFT som er en del av den opprinnelige utformingen passer ikke for økt hestekrefter programmer, tauing, av gatebruk, racing, etc.


Disse kalibrering inadequacies manifestere seg raskt som ekstremt dårlig SKIFT-kvalitet, og oftere enn ikke, alvorlig skade på girkassen er snart å følge. En av de vanligste symptomene på dette er motoren hakkete eller trykket rev limiter under en full throttle girskifter.


Uten å gå i for mye tekniske detaljer, kan fabrikken mangler ivaretas ved endring og perfusjonsresponsen av control Ventilverksted assembly, aka ventil kroppen.


Ventil kroppen er en komponent som består av ventiler, solenoids, en orifice mellomplate og en intrikate rekke passasjer-it er den mest kompliserte komponenten i den mest komplekse delen av kjøretøy-automatisk girkasse.


Funksjonen av ventil kroppen er å opptre som "hjernen" til automatisk overføring-det dirigerer hydraulisk trykk til de riktige clutches og band til rett tid til å starte upshifts, ned SKIFT, utvalg av bakover, converter clutch programmet, osv. Samt kontrollere SKIFT tidsberegningen og SKIFT kvalitet er det også ansvarlig for regi hydraulisk trykk til kulere og smøring-krets.


Som du kan forestille deg, kan overføringens driftskarakteristikker drastisk og også tilpasset programmet gitt gjennom endringer i denne komponenten.


Fordi det er ingen kommersielt tilgjengelig SKIFT prosjektpakker for disse overføringer, vi begynte å jobbe på ventil kroppen modifikasjoner som passer for Supras, Jeeps med AW4 overføring, Toyota Tundra, Tacoma og 4Runner, og også Lexus SUV og bak kjøre passasjer biler - særlig de som trengs for å håndtere flere makt som følger med installasjonen av en supercharger, turbo eller lystgass injeksjon.


Ved fare for å oversimplification finnes det et par ting som er gjort i konsert til å opprette mye mer gunstig operasjon av girboksen.


Det første som må gjøres er å øke det hydrauliske operasjonelle trykket av denne Press er kjent som "slangetrykk" overføring. Alle hydraulisk funksjonene i overføringen er basert på denne Press-hva er spesielt av interesse for disse formålene er clamping styrken som brukes til clutches og feltene for å få dem til å holde mot dreiemoment.


Enkelt sagt, er økt motoreffekt supplert med økt slangetrykk og økt "klemme" på den clutches-dette kan sammenlignes en ytelse clutch med en tyngre Press plate våren i manuell girkasse utstyrt kjøretøy.


Ideen er å øke denne Press bare litt på lys throttle men øke det med 30-40% på full throttle-der det virkelig er nødvendig. Effektene av dette er SKIFT som ikke altfor ubehagelig på lavere throttle åpninger, mens du er på tyngre throttle, autorisere SKIFT med mye kortere tid for bruk av clutch og økt clamping makt kan oppnås.


En ekstra fordel med dette er økt flyten gjennom overføringssystem kjøligere og lube.


Dernest, hydraulisk trykk er vanligvis rutes gjennom en orifice i et metall "mellomplate" som ligger mellom de to halvdelene av ventil kroppen før det blir til det tiltenkte målet. Ved å endre disse orifices, kan vi øke volumet av hydraulikkolje som brukes til å angi de ulike clutches og band.


Den siste delen av endring er endring av akkumulator-kretser. Disse er hydraulisk kretser som er parallell til komponenter som brukes for skiftende. Funksjon er å absorbere eller "samle" noen av det hydrauliske trykket som er ment å brukes en clutch pack eller bandet. Ved å begrense handlingen for hva er egentlig en "støtfanger" for hvert SKIFT, er vi i stand til å ytterligere redusere clutch Lås opp tid og skifte lag på åpne throttle.


Sluttresultatet er at forskyvning tid er redusert med 30 til 80%, avhengig av mengden akseptabelt SKIFT stemning og tiltenkte programmet. Clamping styrken som kreves for å bruke clutches og band er økt med 30-40% på full throttle. Gjennom den kjøligere og lube kretsen er økt, og konverteringsprogrammet clutch program tid er også redusert.


Overføring og ventil kroppen oppgraderinger er ikke bare for American gjort kjøretøy lenger. Økt ytelse og mer effektiv skiftende er nå tilgjengelig for kjøretøy av nesten hver produsent takket være noen selskaper som er villig til å gjøre forskning og utvikling arbeidet som kreves for dette raskt voksende segmentet av automotive ettermarkedet.

No comments:

Post a Comment